وزیر علوم: نقش زنان در پازل دانایی کشور چشمگیر است



وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: نقش زنان در پازل دانایی کشور چشمگیر است و برای توسعه متوازن علم و فناوری باید به اثربخشی بانوان دانشمند و پژوهشگر توجه کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی گل در نشست تخصصی” نقش و  جایگاه زنان در چندجانبه گرایی” که به همت کمیسیون ملی یونسکو-ایران و با حضور دکتر انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در محل سالن ایوان شمس برگزار شد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی افزایش یافت و رسمیت دینی پیدا کرد.

وزیر علوم اظهار داشت: اگر به پازل دانایی کشور نگاه کنیم؛ نقش زنان در این پازل بسیار مهم است و باید آن را به رسمیت بشناسیم.

زلفی گل افزود: در سال‌های اخیر شاهد تغییر اقلیم سیاسی در دنیا هستیم که از تک محوری، تک ساحتی و خودکامگی به سمت چندجانبه‌گرایی و چند ساحتی و به رسمیت شناختن فرهنگ ها و ادیان مختلف در حال تغییر است.

وی گفت: جامعه بین الملل به این نتیجه رسیده است که هر فرهنگ و قومیتی ارزش های ویژه خودش را دارد و اثربخشی متمایزی با دیگر فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ ها دارد لذا باید به آنها توجه شود.

زلفی گل ادامه داد: اگر به حضور اثربخش بانوان به ویژه بانوان دانشگاهی و محقق در پیشرفت‌های علمی کشور توجه نکنیم و آن را در نظر نگیریم شاهد رشد و پیشرفت علمی متوازنی نخواهیم بود و یک چهره کاریکاتوری از پیشرفت های علمی کشور را خواهیم دید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: از دست اندرکاران این نشست تخصصی انتظار می‌رود که افزون بر بررسی مسائل تخصصی موضوع نشست، در خصوص افزایش اثربخشی زنان در آموزش عالی و اکوسیستم علم و فناوری کشور به مسئولان وزارت علوم راهکار اجرایی ارائه کنند.

دکتر زلفی گل گفت: جهاد تبیین که رهبری معظم بر آن تاکید دارند ما را موظف می‌کند که به انتقال داشته‌ها و دستاوردهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی کسب کرده‌ایم به نسل جوان اقدام کنیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر، جمهوری اسلامی ایران در زمینه علم فناوری، پیشرفت‌های زیادی داشته است که تفاهم نامه‌ها و قراردادهای متعدد با کشورهای مختلف در زمینه انتقال فناوری و همکاری‌های علمی پژوهشی یکی از شاخص‌های نشان دهنده این توسعه است.

وزیر علوم در پایان تاکید کرد: باید در همه برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم گیری‌ها به استعدادها و ظرفیت‌های بانوان کشور برای توسعه کشور توجه کنیم.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا