وزیر نفت: درآمدهای نفتی در ۱۰ ماهه گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است


وزیر نفت: درآمدهای نفتی در ۱۰ ماهه گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است

وزیر نفت تاکید کرد: درآمدهای حاصل از فروش نفت، میعانات گازی، خالص گاز صادراتی و فروش فرآورده‌های نفتی در طی ۱۰ ماهه گذشته در مقایسه با ۱۰ ماهه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، جواد اوجی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه پیرامون عملکرد تبصره‌های درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بیان کرد: در عملکرد دستگاه‌های وزارت نفت در فروش و وصول نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی خوشبختانه ما در ۱۰ ماهه گذشته ۴۰ درصد رشد نسبت به سال قبل داشته‌ایم. در حوزه میعانات گازی بیش از ۷۰ میلیون بشکه در ۱۰ ماهه گذشته فروش و وصول درآمد داشته‌ایم، با توجه به ارقام فروش نفت و میعانات گازی و خالص گاز صادراتی پیش بینی ما این است که قطعا درآمدهای پیش بینی شده از این محل در بودجه سال ۱۴۰۱ تا پایان سال تحقق می‌یابد. در خصوص فروش، ۱۰۰ درصد تحقق داشته‌ایم اما در بخش وصول درآمدها تقریبا بین دو تا چهار ماه زمان می‌برد.

وی ادامه داد: به طور کلی در تبصره ۱۴ عملکرد قابل قبولی داشتیم، در خصوص فروش فرآورده‌ها در داخل کشور در ۱۰ ماهه گذشته ۱۳۲ درصد فروش داخلی داشتیم و در صادرات فرآورده‌های نفتی به دلیل افزایش مصرف بنزین و نفت گاز در داخل نزدیک به ۷۰ درصد تحقق داشتیم به طور کلی تبصره ۱۴ بودجه سال جاری حدود ۷۸ درصد تحقق و وصول یافته است. در بخش فروش دارایی و سهام، وزارت نفت دو دارایی عمده دارد یکی پالایشگاه شازند و یکی هم ۲۰ درصد از سهام پتروشیمی خلیج فارس.

ادامه دارد…



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا