وزیر کشور: بازگشت به روستا‌ها یک شعار مهم است / باید ظرفیت‌هایی ایجاد کنیم که مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر کشور گفت: تهیه و تولید سوخت یورو ۵ توسط وزارت نفت در دست پیگیری است و به زودی پالایشگاهی در زمینه تولید بنزین یورو ۵ در اصفهان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه مراسم واگذاری ۵۶۹ دستگاه خدماتی و حمل و نقل عمومی به شهرداری‌های خراسان رضوی اظهار کرد: هوای پاک مساله مهمی است و برخی کار‌های اساسی همچون موضوع سوخت در دست اقدام است.

وی افزود: تهیه و تولید سوخت یورو۵ توسط وزارت نفت در دست پیگیری است و به زودی پالایشگاهی در زمینه تولید بنزین یورو ۵ در اصفهان راه‌اندازی خواهد شد.

وحیدی اضافه کرد: در حال حاضر بنزین یورو ۵ در برخی نقاط کشور در حال استفاده است و توسعه سوخت با کیفیت برای کاهش آلودگی ناشی از حمل و نقل در دستور کار است، همچنین منابع ثابت آلایندگی هوا شناسایی خواهند شد تا سوختشان اصلاح و نصب فیلترینگ انجام شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه هر شهر آلوده کشور باید برنامه خاص خود را برای حل مشکل آلودگی هوا داشته باشد، تصریح کرد: مسؤولیت نظارت بر این امر با محیط زیست است و وزارت کشور هم به این سازمان کمک می‌کند، بازگشت به روستا‌ها یک شعار مهم است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بازگشت به روستا یک شعار مهم است و ما باید در روستا‌ها ظرفیت‌هایی ایجاد کنیم که مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد، گفت: تا کنون مسیر مهاجرت از روستا به خارج آن بوده و باید الان آن را تغییر دهیم.

وحیدی خاطر نشان کرد: برای این کار باید روستا مرکز تولید بماند و تولید محور باشد، اقتصاد روستا باید بتواند زمینه جذب و برگشت روستائیانی که به حاشیه شهر‌ها مهاجرت کرده‌اند را داشته باشد، لذا برنامه‌های خوبی در این زمینه پیش بینی شده است.

وزیر کشور ادامه داد: اشتغال‌زایی و ایجاد جاذبه‌هایی برای بازگشت روستائیان به روستا هدف اصلی این توسعه است، بخش قابل توجهی از تولیدات و امنیت غذایی ما به روستائیان وابسته است.

وی با بیان اینکه اقدامی که در استان خراسان رضوی آغاز شده است باید در استان‌های سراسر کشور ادامه یابد، افزود: چند کار مهم در رابطه با روستا‌ها شامل طرح هادی، طرح پیشرفت روستاها و توانمند‌سازی دهیاران و مسکن روستایی، آبرسانی به روستا‌ها است که در دستور کار قرار دارند.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا