وصیت‌نامه‌های ۲۵۰ کشتی‌گیر شهید رونمایی می‌شود



مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:وصیت‌نامه‌های ۲۵۰ کشتی‌گیر شهید در دهه مبارک فجر سال جاری رونمایی خواهد شد. نکته مشترک در خاطرات شفاهی والدین شهدا، روحیه مردم‌داری شهیدشان است.

به گزارش ایسنا، آئین رونمایی از کتاب‌ «برف و باروت» روایتی از زندگی کشتی‌گیر شهید «سید مصطفی میرشاکی» در سالن اجتماعات شهید «جعفر جنگروی» برگزار شد.

در این مراسم «رحیم نریمانی» مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه حال خوب است،  توضیح داد: باید از ظرفیت‌های ورزشی و فرهنگی برای ایجاد حال خوب در جامعه استفاده شود. بدون تردید ورزش کشتی با قدمتی کهن و اصالت، گزینه خوبی برای ایجاد حال خوب در جامعه است.

وی با بیان اینکه باید زندگینامه شهدای کشتی‌گیر با ادبیات پایداری درآمیخته شود، گفت: یکی از نکات مهم نیاز به فعالیت همگانی در حوزه فرهنگ است. مقام معظم رهبری هم همواره بر خودسازی تأکید دارند. ورزش کشتی نیز قهرمانی و پهلوانی را همزمان دارد. به جرأت می‌توان گفت که انسان با ورزش کشتی به کمال ارزش‌های اخلاقی می‌رسد. با مروری بر زندگی آحاد شهدا متوجه می‌شویم که ارزش‌های اخلاقی در آنها متجلی شده بود.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه برای معرفی شهدا نیاز به عزم ملی داریم، خاطرنشان کرد: وصیت‌نامه ۲۵۰ شهید کشتی‌گیر در دهه مبارک فجر سال جاری رونمایی خواهد شد. نکته مشترک در خاطرات شفاهی والدین شهدا، روحیه مردم‌داری شهیدشان است؛ به طوری که هر وقت از جبهه به مرخصی می‌آمدند، قبل از هر چیز جویای حال و احوال همسایه‌ها و بستگانی که دچار تنگدستی بودند می‌شدند که این روحیه عیاران و جوانمردان است.

نریمانی توجه به شهیدان را ضروری دانست و ادامه داد: شهدا وظیفه خود را به درستی انجام دادند و حالا وظیفه ما است که آنان را به عنوان الگو به جامعه معرفی کنیم.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان ضروری است، خاطرنشان کرد: به قول سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» هر چه از آسمان به زمین نازل می‌شود، توفیق است و هر چه از زمین به آسمان بالا می‌رود، خلوص نیّت است. امیدوارم ما هم در کارهای‌مان خلوص نیت داشته باشیم. باید به این نکته توجه داشته باشیم که تا شهید نخواهد هیچ اتفاقی برای معرفی آن شهید نمی‌افتد و انتشار این کتاب هم با لطف این شهید والامقام همراه بوده است.  

وی گفت: ۱۶ کتاب دیگر از مجموعه پهلوانان کشتی‌گیر را در دست تولید و انتشار داریم. البته اعتقاد دارم هنوز کاری نکرده‌ایم و خیلی عقب هستیم. ۱۵۰۰ کشتی‌گیرِ شهید داریم که باید هر چه زودتر به جامعه معرفی شوند تا نسل جوان از آنها الگوبرداری کنند.

در ادامه میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با تشکر از علیرضا دبیر برای راه‌اندازی نهضت انتشار کتاب شهدای کشتی‌گیر، بیان کرد: بدون تردید حضور در این مراسم با دعوت شهید میسر شده است. گواه حرفم اینکه دیروز هم مراسم رونمایی از سردیس شهید «سجاد عفتی» در خانه کشتی برگزار شد اما متاسفانه من توفیق حضور در این مراسم را نیافتم.

وی توضیح داد: باید شهیدان‌کشتی‌گیر معرفی و پیام‌شان به نسل جوان منتقل شود. شهیدان ابتدا از سیم خاردار نفس‌شان گذشتند و سپس به نبرد با دشمن رفتند.

در ادامه این مراسم به دلیل فعالیت «علیرضا دبیر» برای معرفی شهیدان کشتی‌گیر، لوح یادبود با عنوان «پهلوان ماندگار» منقش به تصویر سردار شلیمانیاز سوی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران به رئیس فدراسیون کشتی اهدا شد.

در پایان این مراسم از کتاب‌ «برف و باروت» روایت زندگی کشتی‌گیر شهید «سیدمصطفی میرشاکی» نوشته «محمدتقی عزیزیان» در سالن اجتماعات ساختمان شهید «جعفر جنگروی» واقع در کمپ تیم‌های ملی کشتی رونمایی شد. حاضران در این مراسم رونمایی از خانه کشتی شهید «مصطفی صدرزاده» که محل تمرین تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد است نیز بازدید کردند.
انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا