وعده مجلسی‌ها برای حل مشکل هواپیما و کوتاه شدن حج


فراکسیون حج در مجلس وعده داد مشکل هواپیما در حج را از طریق وزارت راه پیگیری و حل کند تا فرمایشات مقام معظم رهبری درباره کوتاه‌تر شدن حج محقق شود.

به گزارش ایسنا، نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان حج و زیارت و اعضای فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با حضور معاون پارلمانی و حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه ـ رییس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی ـ در این هم‌اندیشی که شامگاه دوشنبه سوم بهمن‌ماه به میزبانی سازمان حج و زیارت برگزار شد، با اشاره به تشکیل فراکسیون حج و زیارت در مجلس دهم و حضور اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این فراکسیون، یادآور شد: تشکیل این فراکسیون برای حمایت از موضوع زیارت و همچنین همیاری و کمک به مجموعه حج و زیارت بوده است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه قدم‌های خوبی برداریم.

رییس فراکسیون حج و زیارت مجلس با اشاره به اقدامات مثبت و سازنده سازمان حج و زیارت در سنوات گذشته حج، بر ضرورت طراحی اپلیکیشنی برای خدمت‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به زائران تاکید کرد و افزود: اپلیکیشن‌های کاربردی می‌تواند موجب رضایتمندی بیشتر زائران و همچنین تسهیل بهتر خدمت‌رسانی شود.

او همچنین اقدام صورت گرفته در طرح نوین عتبات و رقابتی شدن میان شرکت‌های تحت نظارت سازمان حج را ستود و گفت: قطعا اقدامات این چنینی که خدمات‌رسانی از انحصار یک شرکت خارج شود و فعالیت‌ها از سوی شرکت‌های مختلف صورت گیرد، آثار مثبتی به دنبال دارد.

آزادیخواه، گزارش ارایه شده از سوی رییس سازمان حج و زیارت درباره موضوعات حج تمتع ۱۴۰۲، عمره مفرده و سفرهای عتبات عالیات را امیدوارکننده وسازنده خواند و اظهار کرد: در موضوع حج و عمره امیدواریم شرایط سیاسی تلطیف شود و از دیپلماسی حج هم در این راستا استفاده شود.

وعده مجلسی‌ها برای حل مشکل هواپیما و کوتاه شدن حج

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو دیگر فراکسیون حج و زیارت در مجلس همچنین به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تلاش برای کوتاه شدن زمان حج اشاره کرد و گفت: تحقق این فرمایشات مستلزم شرایط مطرح شده از سوی رییس سازمان حج و زیارت و کارشناسان این حوزه مبنی بر در اختیار داشتن هواپیماهای پهن‌پیکر است که اگر چنین اقدامی توسط مسؤولان ذی‌ربط انجام شود، کاهش طول زمان اقامت می‌تواند تاثیرات مثبتی به دنبال داشته باشد.

او اظهار کرد: ما در مجلس شورای اسلامی پیگیری و کمک‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهیم تا مشکل هواپیما حل شود و تمام تلاش خود را برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و همچنین افزایش رضایتمندی زائران انجام می‌دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه این هم‌اندیشی گزارش نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و گزارش رییس سازمان حج و زیارت را نویدبخش و امیدوارکننده دانست و تمهیدات صورت گرفته برای مراسم حج تمتع آتی از سوی دست‌اندرکاران حج و زیارت را خوب و مدیریت دست‌اندرکاران حج و زیارت در نظام جمهوری اسلامی را بی‌نظیر توصیف کرد.

خجسته، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و مشاور فراکسیون حج و زیارت در مجلس نیز بر کوتاه شدن زمان سفر حج تاکید کرد و هماهنگی برای نیل به این هدف و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری را ضروری دانست و از نمایندگان مردم خواست برای این مهم، مساعدت لازم را انجام دهند.

وعده مجلسی‌ها برای حل مشکل هواپیما و کوتاه شدن حج

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، عضو دیگر فراکسیون حج و زیارت مجلس نیز تاکید کرد: باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کوتاه شدن زمان سفر محقق شود و در این راستا رایزنی و گفت‌وگو با مسؤولان ذی‌ربط در وزارت راه و شهرسازی و هواپیمایی را انجام می‌دهیم تا اقدامات لازم صورت گیرد.

مصطفی طاهری، رییس کمیسیون صنایع در مجلس نیز دراین جلسه بر ضرورت نظرخواهی از کارگزاران دلسوز حج وزیارت تاکید کرد و از برگزاری جلسات مشورتی دراین راستا استقبال کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ در این هم‌اندیشی به تبیین اقدامات صورت گرفته در مجموعه حج و زیارت در سال‌های اخیر پرداخت و با اشاره به برنامه‌ریزی مدیران سازمان حج و زیارت برای کاهش سرانه اعزام عوامل و کارگزاران، گفت: خوشبختانه این مهم با اقدام کارشناسی و براساس تاکیداتی که در گذشته داشته‌ایم در حال انجام است و سرانه به حدود ۵ درصد تقلیل می‌یابد که می‌تواند موجب افزایش اعزام زائران و ‌از طرفی، کاهش برخی هزینه‌ها شود.

او با اشاره به تعطیلی و محدودیت حج در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ اظهار کرد: در سال‌هایی که حج به دلیل همه‌گیری کرونا از سوی کشور میزبان تعطیل شد اقدامات بسیار مهمی مانند بازنگری در فرآیندهای اجرایی توسط ۲۱ کارگروه انجام گرفت که اقدامی مهم و بزرگ بشمار می‌رود و هم‌اکنون کتابی برای این موضوع تدوین و چاپ شده است.

وعده مجلسی‌ها برای حل مشکل هواپیما و کوتاه شدن حج

سیدصادق حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ در این نشست صمیمانه به ارایه گزارشی درباره سفر اخیرش به عربستان و امضای تفاهمنامه حج تمتع ۱۴۰۲ پرداخت و توضیحاتی را درباره اقدامات تحول‌آفرین در حج تمتع آتی ارایه کرد.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که صیانت از حقوق همه زائران اعم از حجاج بیت‌الله الحرام و عتبات عالیات را وظیفه خود می‌دانیم، به تبیین اقدامات صورت گرفته و پیش‌رو پرداخت.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا