وهابیت و داعش خروجی نگاهی سطحی به دین و آیات قرآن است

ایسنا/قم استاد حوزه علمیه گفت: خروجی نگاه سطحی به دین و برداشت‌های سلیقه‌ای از آیات قرآن امثال داعش و وهابیت است چرا که قرآن بدون اهل بیت (ع) چیزی جز انحراف از دین و مقابله و جنگ با ائمه معصومین نخواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی آریا امروز بیستم مردادماه در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) عنوان کرد: رسول گرامی اسلام از شرک اصغر برای امت خود هراس داشتند که معنای شرک اصغر بر اساس روایات داشتن ریا در اعمال است.

وی افزود: خلوص در اعمال جایگاهی در نزد خداوند دارد که غیرقابل وصف است و درجات و پاداشی از سوی خداوند اعطا می‌شود که تناسبی با عمل ندارد چرا که گرچه عمل کوچک بوده اما در نهایت خلوص از سوی شخص صورت گرفته است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: کار غیر خدایی در حقیقت اسراف بر نفس است و نمی‌توان از خداوند پاداشی را مطالبه کرد در حالی‌که اگر کسی یک کار خوب را مخلصانه انجام بدهد خداوند ده برابر پاداش خواهد داد.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: خروجی نگاه سطحی به دین و برداشت‌های سلیقه‌ای از آیات قرآن امثال داعش و وهابیت است چرا که قرآن بدون اهل بیت (ع) چیزی جز انحراف از دین و مقابله و جنگ با ائمه معصومین نخواهد بود.

وی با بیان اینکه رسول گرامی اسلام از عدم درست فکر کردن و تدبیر نامناسب بالاخص در امور اقتصادی امت خود نگران بودند و همواره در این خصوص دغدغه داشتند، افزود: عدم برنامه ریزی درست در امور اقتصادی باعث می‌شود انسان در معیشت خود دچار مشکل شود حتی اگر درآمد زیادی هم داشته باشد.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: گمراهی بعد از شناخت حق و ترجیح باطل بر حق از دیگر نگرانی‌های رسول گرامی اسلام بود که این مسئله در واقعه کربلا مصادیق زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های زیادی بودند هم باطل را به درستی می‌شناختند و هم شناخت کاملی به حق داشتند اما در زمان انتخاب به سمت باطل رفتند که ابوجهل نمونه بارز این مصداق است، گفت: در انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس هم عده‌ای زحمات زیادی کشیدند اما در فتنه‌ها نتوانستند حق را به درستی تشخیص بدهند و با بی‌بصیرتی به دامن دشمنان افتادند.

سعیدی آریا اظهار کرد: رسول گرامی اسلام همواره هراس داشتند امت اسلام گرفتار شهوت‌رانی و شکم‌پرستی بشوند و همواره خوف این داشتند که شهوت و شکم اولویت انسان‌ها در امور زندگی باشد و انسان‌ها به سمت شئونات حیوانی تمایل پیدا کنند.

نتیجه تقلید از فرهنگ غرب چیزی جز انحراف نیست

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه (س) اضافه کرد: تمسک و تقلید از فرهنگ غربی که فرهنگ مادی‌گرایی و شهوت پرستی است نتیجه‌ای جز انحراف ندارد و باعث می‌شود انسان در دامن وسوسه‌ای شیطان گرفتار شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا