پارلمان‌های کشورهای اسلامی توان پشیمان کردن اسرائیل را دارند


نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: پارلمان های کشورهای اسلامی می توانند با اقدامات خود، رژیم صهیونیستی را پشیمان کرده و آن را مجبور کنند از اشغالگری، تعدی و تجاوز به مردم فلسطین و کشورهای همسایه دست بردارد.

صباح زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از تحولات اخیر کرانه باختری و حمایت اجلاس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی از مساله فلسطین گفت: حدود ۶۰-۷۰ سال از مساله فلسطین در تاریخ جهان و معاصر می‌گذرد، از سوی قدرت های بزرگ و شبکه های صهیونیست در جهان تلاش زیادی انجام شد تا موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود.

وی یادآور شد: در طی این سال ها جنگ های متعددی صورت گرفت، بخش هایی از سرزمین فلسطین و کشورهای عرب همسایه نیز توسط اسراییل اشغال شد اما این تحولات مانع از این نشده ملت فلسطین به دنبال حقوق خود و تحقق اهداف شان نباشند.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: ملت فلسطین از تمام روش های ممکن برای به عقب راندن اسرائیل از سرزمین های تصرف شده استفاده کرده و گام برداشتند، از تشکیل سازمان های آزادی بخش تا حرکت های اجتماعی – مذهبی و فعالیت های فرهنگی و…، در واقع تلاش کردند تا به روش های خود جوابگوی روش های خشونت آمیز صهیونیست ها باشند.

زنگنه خاطرنشان کرد:  کشورهای اسلامی بعضا با تعلل حرکت هایی را انجام دادند و برخی از آن ها تحت فشار قدرت های غربی به قرارداد بستن و انعقاد معاهده  و تسلیم شدن در برابر خواسته های اسراییل اقدام کردند. از جمله مصر و اردن و یا توافق نامه های عادی سازی امارات، بحرین، مراکش، و مغرب که شاهد آن ها بودیم.

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری های اسلامی تاکید کرد: با این وجود همچنان مردم فلسطین بر مطالبه خود پافشاری کردند و در روزهای اخیر که شاهد بودیم رژیم صهیونیستی با حمله به اردوگاه جنین تعدادی از مردم فلسطین را به شهادت رسانده و برخی دیگر را نیز مجروح کرده، این اقدام بلافاصله با عکس العمل جوانان فلسطینی مواجه شده و با اقدام مشابه توانستند  صهیونیست های اشغالگر را معدوم کنند.

وی اظهار داشت: بنابراین پارلمان های کشورهای اسلامی با تصویب قوانینی می توانند به مردم فلسطین کمک کنند، آنان را مسلح کنند تا بتوانند از خود دفاع نمایند، همچنین مانع تجارت کشورها با رژیم صهیونیستی شده و مانع صدور کالاهای ساخته شده این رژیم در سرزمین های اشغالی شوند و یا از ایجاد خانه های جدید برای شهرک نشینان جلوگیری به عمل آورند.

این کارشناس مسائل منطقه در ادامه بیان کرد: اقدامات زیادی از سوی پارلمان های کشورهای اسلامی برمی‌آید و می توانند با آن اقدامات رژیم صهیونیستی را پشیمان کرده و مجبور کنند از اشغالگری، تعدی و تجاوز به مردم فلسطین و کشورهای همسایه دست بردارد.

وی درباره تداوم و شدت درگیری ها در اراضی اشغالی و اقدامات تند رژیم صهیونیستی نیز ابراز داشت: برداشت بسیاری از ناظران و تحلیل گران این است که با توجه به رشد حرکت های افراطی حتی در میان احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی این تقابل یک امر ناگزیر است و مردم فلسطین را برای انتفاضه جدید آماده می کند.

انتهای پیام 


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا