پاکستان بر سر دو راهی انتخاب روابط با آمریکا یا روسیه و چین – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع ویژه گزارش داد که لغو سفر محمد بن زائد آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی به پاکستان که قرار بود روز دوشنبه گذشته انجام شود، مقامات اسلام آباد را شگفت زده کرد.

این منابع خاطرنشان کردند که لغو سفر رئیس امارات به اسلام آباد، با سفر وزیر خارجه پاکستان به روسیه و انفجار پیشاور همزمان بود و پاکستان احساس می‌کند که شرایط برای این کشور حال سخت‌تر شدن است.

منابع مذکور همچنین تصریح کردند که اسلام آباد خود را بین دو گزینه ماندن در کنار آمریکا و متحدانش یا از دست دادن روسیه و چین می بیند. حرکت پاکستان به سمت اردوگاه روسیه و چین، بدون مانع تراشی آمریکا نخواهد بود که مهمترین این موانع، از دست دادن امنیت است.

به گفته این منابع، کمک‌های اقتصادی روسیه و چین به پاکستان، این کشور را از باتلاق عادی سازی با اسرائیل خارج می‌کند. پاکستان در صورت کشیده شدن به این باتلاق بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد چرا که با تجزیه، آشوب و فروپاشی ارتش مواجه خواهد شد.

در یک بمب گذاری انتحاری ۳۰ ژانویه در مسجدی در پیشاور که طالبان مسئولیت آن را بر عهده گرفت، حداقل ۴۴ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا