پایان کار مربی ایتالیایی در والیبال ایران/ تقوی: تحت هر شرایطی همکاری نمی‌کنیم



با پایان‌یافتن قرارداد سرمربی ایتالیایی تیم ملی والیبال زنان ایران و عدم توافق مجدد با فدراسیون، این مربی به کشورش بازگشت.

به گزارش ایسنا، با پایان سال میلادی قرارداد همکاری الساندرا کمپدلی، سرمربی ایتالیایی، با فدراسیون والیبال ایران به پایان رسید و او به کشورش بازگشت.

در پروسه مذاکرات فدراسیون والیبال ایران و الساندرا کمپدلی برای تمدید قرارداد همکاری یکساله طبق شرایط سال ۲۰۲۲، طرفین به توافق نرسیدند و کار این مربی ایتالیایی با والیبال زنان ایران در پایان سال ۲۰۲۲ به اتمام رسید.

بدین ترتیب با توجه به وجود سه رویداد مهم برای والیبال زنان ایران در سال ۱۴۰۲، فدراسیون والیبال تا پایان سال جاری باید گزینه‌های داخلی و خارجی خود برای هدایت تیم‌های ملی زنان و زیر ۱۶ سال دختر ایران را بررسی و سرمربیان این تیم‌ها را تعیین و معرفی کند.

دبیر کل فدراسیون والیبال: تحت هر شرایطی همکاری نمی‌کنیم

میلاد تقوی درباره تمدیدنکردن قرارداد فدراسیون والیبال با الساندرا کمپدلی اظهار کرد: بارها درباره اهداف بلندمدت فدراسیون صحبت کرده‌ایم. فدراسیون والیبال یک فدراسیون حرفه‌ای است و تمام رویکردش بر اساس اهداف بلندمدت و استراتژی است. توسعه والیبال زنان که از اهداف مهم و اصلی والیبال ایران در حال حاضر محسوب می‌شود و سرمایه‌گذاری‌ که در سال ۱۴۰۱ برای والیبال زنان انجام شد، کاملا نشان می‌دهد که فدراسیون مصمم است جایگاهی در خور شأن تیم ملی والیبال زنان در آسیا کسب کند.

دبیر کل فدراسیون والیبال افزود: در راستای رسیدن به این هدف مهم تلاش کردیم تا از تمام پتانسیل موجود استفاده کنیم و حتی با ارتباطاتی که در فدراسیون جهانی والیبال داشتیم، پس از بررسی‌های مختلف و با توجه به امتیازی که فدراسیون جهانی در راستای استفاده از مربی زن برای والیبال ایران در نظر گرفته بود، الساندرا کمپدلی انتخاب شد.

وی ادامه داد: یک سالی که گذشت فرصت خوبی بود که هم کمپدلی تیم ملی زنان ایران را بشناسند و هم فدراسیون از توانمندی‌های فنی این مربی آگاه شود. نتایجی که حاصل شد شاید با توجه به سرمایه گذاری‌ای که انجام شده، توقعات فدراسیون را به صورت کامل برآورد نکرد اما اتفاقات خوبی هم در این مسیر رخ داد که جا دارد از زحمات این مربی ارزشمند ایتالیایی تقدیر و تشکر کنیم. پس از مسابقات جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا با توجه به بررسی‌های کمیته فنی و تخصص و سابقه خانم الساندرا، تصمیم گرفتیم هدایت تیم ملی زیر ۱۶ سال دختر را بر عهده این مربی ایتالیایی بگذاریم.

تقوی با اشاره به اینکه تفاهمنامه فدراسیون والیبال با فدراسیون جهانی دو ساله بوده، تصریح کرد: قرارداد ما یک + یک بود. یعنی پس از یک سال باید تمدید شود. یک سال از این تفاهمنامه به پایان رسید و برای تمدید این قرارداد جلسات، مذاکرات و مکاتبات متعددی با دپارتمان توسعه فدراسیون جهانی و خانم الساندرا کمپدلی داشتیم که با توجه به سیاست‌های فدراسیون و عدم توافق بر سر توقعات طرفین و با در نظر گرفتن دستاوردها و عملکرد یکساله ایشان تصمیم گرفتیم برای هدایت تیم ملی زیر ۱۶ سال وتیم ملی بزرگسالان زنان به دنبال گزینه‌های داخلی و خارجی دیگر بگردیم و با تمدید قرارداد ایشان موافقت نکنیم.

او با تاکید بر اینکه فدراسیون والیبال با توجه به جایگاهی که دارد همواره تلاش می‌کند بهترین شرایط را برای حضور مربیان خارجی فراهم کند، اما هیچگاه اجازه نداده که مربیان تیم‌های ملی به ویژه خارجی‌ها در خصوص شرایط حضورشان تصمیم بگیرند، گفت: تحت هر شرایطی با مربیان همکاری نمی‌کنیم و با توجه به امکانات قابل توجهی که برای بانوان فراهم شده است بر اساس شرایط خودمان امکانات را در اختیارشان قرار خواهیم داد و نباید این موضوع را نادیده گرفت که فدراسیون والیبال تنها کمپ اختصاصی زنان را در اختیار دارد و تیم‌های ملی و مربیان والیبال زنان همواره در همین کمپ حضور داشته‌اند. کمپ تیم‌های ملی والیبال به ویژه در بخش بانوان جزو بهترین‌های دنیای والیبال است و با هتل‌های چندستاره قابل مقایسه است.

تقوی با اشاره به اینکه فدراسیون والیبال همچنان به توسعه والیبال زنان اصرار دارد، اظهار کرد: در حال بررسی طیف وسیعی از مربیان داخلی و خارجی هستیم تا به‌زودی در خصوص مربی جدید تیم‌های ملی زیر ۱۶ سال و بزرگسالان زنان تصمیم بگیریم. البته نگاه کلان فدراسیون والیبال این است که باید به پایه‌سازی والیبال زنان توجه ویژه‌تری داشته باشیم اما نباید از نتایجی که می‌توانیم در حوزه بزرگسالان داشته باشیم، غافل شویم.

او در پایان از این مربی خوب و با اخلاق ایتالیایی که زحمات قابل توجهی برای والیبال زنان ایران کشید، تشکر و قدردانی به عمل آورد و برایش آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا