پخش مستقیم، بدون لحظات آهسته و با تک دوربین!



ایسنا/مرکزی مجید جمالو – خبرنگار ورزشی

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی

پخش مستقیم دیدار تیم های فوتبال آلومینیوم اراک و صنعت نفت آبادان در اقدامی عجیب در روز جمعه هفتم بهمن ماه، تنها با یک دوربین و بدون پخش صحنه های آهسته صورت پذیرفت تا دیدن این بازی از تلویزیون کیفیت و ذوقی برای هواداران دو تیم که از سیمای استان مرکزی و شبکه آبادان نظاره گر بازی بودند، نداشته باشد.

دلیل این نوع پخش زنده بارها از سوی گزارشگر بازی، مشکل در زیرساخت اعلام شد و هنوز مشخص نیست رفع این زیرساخت بر عهده چه ارگان و مسئولی است. این دیدار در لیگ های دسته اول و دسته دوم یا استانی کشور برگزار نشد بلکه در لیگ برتری برگزار شد که عنوان حرفه ای را با خود به یدک می کشد و باشگاه ها دنبال حرفه ای سازی خود برای حضور در بالاترین سطح رقابت های قاره آسیا هستند.

به واقع ذوق تماشاگر فوتبال دوست اراکی و آبادانی با دیدن این دیدار ناگهان کور می شود. در طول هفته تمام بحث ها و جنگ و جدال هایمان بخاطر این است که گل صنعت نفت به آلومینیوم صحیح بود یا نه؟

دو پنالتی در این دیدار برای دو تیم گرفته شد که به گفته سرمربی صنعت نفت هیچ کدام پنالتی نبود و تماشاگر تلویزیونی از دیدن تصویر آهسته محروم بود. به واقع برای کسی که فوتبال خارجی دنبال می کند شاید عجیب باشد در مورد پنالتی بودن و نبودن، یا گل بودن یا نبودن یک ضربه بحث کند، اما اینجا هیچ هم عجیب نیست.

یکشنبه شب نهم بهمن ماه فوتبال دوستان به تماشای دیدار رئال مادرید و رئال سوسیداد از لیگ اسپانیا نشستند و کارگردان، صحنه هایی را به تصویر می کشد که قبل تر تنها در بازی های کامپیوتری دیده ایم. اما تکنولوژی دقیقا همان را در دنیای واقعی نشانمان می دهد و ما شاید سر به بیابان بگذاریم از این همه خلاقیت و اینکه تماشای لیگ خودمان را با این امکانات تصور کنیم، جایی که حق تماشای تصاویر آهسته هم از بینندگان سلب می شود.

دلیل این نوع پخش زنده در دیدار آلومینیوم اراک و صنعت نفت آبادان هر چه باشد، عدم رضایت بینندگان تلویزیونی را به دنبال داشته است. اینکه این مشکل از صدا و سیما بوده یا باشگاه آلومینیوم یا سایر مسئولان، تفاوتی در عدم احترام به مخاطب ایجاد نمی کند و امیدواریم پاسخ قانع کننده ای برای این موضوع ارائه شود.

در پایان باید گفت بهبود کیفیت پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال کار سختی نیست و کمی بودجه می خواهد و کمی کپی برداری از کشورهای پر تعدادی که از ما در این زمینه جلوتر هستند. حتی این موضوع می تواند مطالبه جامعه فوتبال باشد و مردم، رسانه ها، بازیکن ها و دیگران باید برای مطالبه گری دست به کار شوند و حتی برنامه های تلویزیونی که تریبون مردم هستند نیز باید کمی در مورد این مسئله صحبت کنند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا