پرداخت وجه نقد به پارکبانان سامانه‌ای شد



مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای شهر تهران مبلغ پارک حاشیه‌ای از هزار و۶۰۰ برای دو ساعت اول به ازای هر نیم ساعت به ۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسید، گفت: پارکبانان نباید بصورت نقدی از شهروند وجهی دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، مجتبی شفیعی در حاشیه یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به بهای خدمات حوزه حمل و نقل که امروز (یکشنبه) به تصویب رسید، گفت: بحث تعیین عوارض تردد در طرح ترافیک سال ۱۴۰۲  افزایش ۲۰ درصدی داشت و  نرخ پایه از ۴۳ هزار و ۸۰۰ به حدود ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت اما سایر روش های کنترل طرح، تغییری نمی‌کند. 

وی با اشاره به حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌ها، افزود: این مبلغ از  ۴ هزار و ۹۰۰ تومان برای ساعت اول خودروها و برای وانت بارها در پارکینگ‌های سطح یک به ۶ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش یافت. همچنین بهای خدمات پارکینگ غیر مسقف از ۲ هزار و۸۰۰ تومان تا ۵ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شد. 

شفیعی درباره بهای پارکینگ موتورها گفت: بهای پارکینگ موتورها نیز از ۱۶۰۰ تومان برای یک ساعت اول به ۲ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت. 

وی درباره پارک حاشیه‌ای نیز اظهار کرد: مبلغ پارک حاشیه‌ای از  ۱۶۰۰ برای دو ساعت اول به ازای هر نیم ساعت به ۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسید البته پارک حاشیه ای هنوز اجرایی نشده و برای ۷۵ هزار پارک قرارداد بسته‌شده است و برای سال آینده ۱۲۰ هزار پارک حاشیه‌ای ایجاد می‌شود که کل درآمد حاصل از پارک حاشیه‌ای باید برای حمل و نقل عمومی صرف شود. 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درباره دریافت پول توسط پارکبانان هم گفت: پارکبابانان نباید بصورت نقدی از شهروند وجهی دریافت کنند؛ بلکه از طریق سیستم های هوشمند این مبلغ دریافت می‌شود به هیچ عنوان هیچ عاملی حق دریافت وجه به واسطه پارک حاشیه‌ای را ندارد و هر پرداختی سامانه‌ای است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا