پرونده عراق اریسکون در بازار استکهلم مختومه شد



بازار نزدک استکهلم، شرکت مخابراتی اریکسون را از هرگونه نقض مقررات درباره افشای تحقیقات فساد مالی از این شرکت در عراق، مبرا کرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی نزدک استکهلم اعلام کرد این بازار به این نتیجه رسید که گزارش داخلی که سال گذشته به خبرنگاران درز کرده بود، اطلاعات داخلی نبوده است. اریکسون در بیانیه ای این تصمیم را تایید کرد.

ارزش سهام اریکسون پس از انتشار این خبر، ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۵۵.۷۸ کرون رسید.

اریکسون همچنان هدف تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بر سر رسوایی این شرکت در عراق قرار دارد. این شرکت سوئدی اعلام کرده ممکن است برای دسترسی به مسیرهای حمل و نقل، به گروه تروریستی داعش رشوه پرداخت کرده باشد. سهام اریکسون سال میلادی گذشته که این شرکت تایید کرد سرگرم تحقیقات داخلی است تا مشخص شود آیا در سال ۲۰۱۹ این پرداختها را انجام داده است، ۱۴ درصد سقوط کرد.

اریکسون اعلام کرده است که به موارد جدی نقض مقررات برخورده است اما نمی تواند دریافت کنندگان نهایی پولهای پرداخت شده را مشخص کند یا ثابت کند که هیچ کدام از کارکنان اریکسون، مستقیما گروه‌های تروریستی را تامین مالی نکرده اند.

این رسوایی باعث شد که سهامداران اریکسون دو سال متوالی رای دهند تا به رئیس، مدیر عامل و چند نفر دیگر از اعضای هیئت مدیره اریکسون اجازه داده شود تا در شکایت‌های آتی بر سر این موضوع، از نظر مالی مسئول شناخته شوند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت سازنده شبکه‌های موبایل ۵G، اوایل امسال از سوی وزارت دادگستری آمریکا به دلیل نقض توافق سال ۲۰۱۹ در خصوص پرداخت رشوه در خارج این کشور که ارتباطی به موضوع عراق نداشت، ۲۰۷ میلیون دلار جریمه شد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا