پزشکان خیر به کمک دانشجویان نیازمند دانشگاه محقق اردبیلی می آیند


ایسنا/اردبیل در نشست هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس سازمان نظام پزشکی استان اردبیل مقرر شد پزشکان خیر استان اردبیل در زمینه های مختلف کمک حال دانشجویان نیازمند دانشگاه محقق اردبیلی باشند.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ۱۰ بهمن در نشست هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه محقق اردبیلی با رئیس سازمان نظام پزشکی استان اردبیل با اشاره به ارزش و جایگاه پزشکان در جامعه، گفت: حضور و همکاری جامعه پزشکی با دانشگاه محقق اردبیلی افتخاری ارزشمند برای ما است.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی دارای بیش از ۱۳ هزار دانشجو بوده و با توجه به حضور دانشجویان غیربومی در این دانشگاه نیاز مبرم به ساخت خوابگاه های دانشجویی داریم، افزود: در حال حاضر میانگین پوشش خوابگاهی در کشور ۳۷ درصد است، ولی متاسفانه این میزان در دانشگاه محقق اردبیلی در بهترین حالت ۲۰ درصد است.

چمنی با اشاره به تلاش دانشگاه محقق اردبیلی طی سال های اخیر برای افزایش ظرفیت خوابگاهی دانشگاه، تصریح کرد: از پزشکان خیر نیز می خواهیم در صورت امکان در خصوص ساخت خوابگاه برای دانشجویان این دانشگاه مساعدت های لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی دانشجویان را فرزندان خود خطاب کرد و گفت: همانطور که همه تلاش خود را برای آرامش و راحتی فرزندان خودمان انجام می دهیم، برای رفاه حال دانشجویان عزیز نیز از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

منصور جعفری رئیس سازمان نظام پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه این سازمان با مصوبه مجلس و طبق قانون تشکیل شده است، گفت: این سازمان در استان اردبیل دارای بیش از ۲ هزار عضو از تمامی پزشکان، دندان پزشکان، داروسازان، آزمایشگاه ها و گروه های مرتبط با علوم پزشکی دارای پروانه است.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی این سازمان حفظ مسائل و مشکلات پزشکی بیمار است، افزود: شورای عالی نظام پزشکی کشور نیز سیاستگذار جامعه پزشکی بوده و وظیفه تنظیم آئین نامه های مرتبط با مسائل پزشکی، صدور پروانه های پزشکی، رسیدگی انتظامی به مسائل حوزه پزشکی، بازوی مشورتی برای دادگاه ها و آموزش جامعه پزشکی با مسائل روز را بر عهده دارد.

جعفری نمین با بیان اینکه قبل از انقلاب تعداد پزشکان در اردبیل محدود بود ولی امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از ۶۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص و بیش از یک هزار پزشک عمومی در اردبیل وجود دارد، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس و همه گیری کرونا نیز جامعه پزشکی وارد عمل شد و شهدای بسیاری را تقدیم نظام کرد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور مشارکت فردی و گروهی پزشکان در امور خیریه را یادآور شد و گفت: نظام پزشکی اردبیل آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه محقق اردبیلی دارد تا بتواند قدمی در راستای حل مسائل و مشکلات دانشجویان بردارد.

وی با اشاره به آگاهی از مسائل و مشکلات دانشجویان، افزود: در خصوص ساخت خوابگاه برای دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی تلاش ما کمک به دانشگاه خواهد بود. همچنین کمیته در سازمان نظام پزشکی استان تشکیل خواهد شد تا زمینه مشارکت پزشکان در خصوص کمک به دانشجویان نیازمند در مسائل مختلف اعم از ویزیت و درمان رایگان و غیره مهیا شود.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا