پنتاگون: نخستین محموله خودروهای زرهی برادلی به اوکراین ارسال شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از ارسال نخستین مجموعه از زره پوش‌های برادلی به اوکراین خبر داد.

بر اساس این گزارش، اداره ترابری ارتش آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده نخستین مجموعه از خودروهای زرهی برادلی را به اوکراین ارسال کرد.

پنتاگون اعلام کرد که در چارچوب توافق اعلامی پیرامون ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین از سوی ایالات متحده به ارزش ۲.۸۵ میلیارد دلار، نخستین محموله از زره پوش‌های برادلی به اوکراین ارسال شد.

طبق اعلام پنتاگون، نخستین محموله از زره پوش‌های برادلی که هفته گذشته بندر نورت چارلستون در ایالت کارولینا را ترک کردند، شامل بیش از ۶۰ خودروی زرهی از نوع برادلی است.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا