پوستر «رویداد ملی زندگی» رونمایی شد

حجت‌الاسلام‌ حریزاوی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور گفت: در اتفاقات حال حاضر کشور، استکبار صراحتا شعار خود را تغییر داده و از تحولات سیاسی به اجتماعی روی آورده است و بر روی موضوع زن، زندگی و آزادی تاکید داشته و این در حالی است که ما در این حوزه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی که در مراسم رونمایی از پوستر «رویداد ملی زندگی» سخن می‌گفت، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر روی موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی تاکید دارند، افزود:  تاکید بر جایگاه اجتماعی زنان باعث شد تا ما بیش از پیش به این موضوع توجه و به رشد و تعالی آن کمک کنیم. در خصوص موضوع زندگی نیز دشمن به سبک زندگی ما فشار می‌آورد و این در حالی است که ما در این حوزه خیلی حرف برای گفتن داریم، در مورد آزادی نیز دشمن ما به آزادی انسان بدهکار است زیرا آزادی انسان را بسیار تنزل داده‌ است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب که «فرهنگ همانند اکسیژن برای جامعه است»، ابراز کرد: آنچه با عنوان فرهنگ در دوره اصلاحات به صورت المان‌ها و رویدادهای فرهنگی اجرا شد بخشی از حوزه فرهنگ بود در حالی که باید گستره فرهنگ را بیشتر دید.

حریزاوی تصریح کرد: در حوزه اندیشه‌ورزی که کار فاخر در آن صورت می‌گیرد باید از افراد برجسته بهره برد، اندیشمندان باید اندیشه‌ورزان را هدایت کنند.

وی یادآور شد: باید از پیام‌هایی که در حوزه کودک و نوجوان تولید می‌شود مثل سرود «سلام فرمانده» حمایت و از این ظرفیت‌ها غافل نشویم.

سعیدی‌نژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات نیز در این مراسم که در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، «رویداد ملی زندگی» را فرصتی برای رسیدگی به نرم‌افزار تمدن اسلامی دانست و گفت: رهبری فرمودند در حوزه نرم افزاری تمدن اسلامی که منظور سبک زندگی و الگوی رفتار است، ورود جدی صورت نگرفته است. 

وی با تاکید براینکه بانوان سرداران سبک زندگی هستند، گفت: این روزها، روزهای خوش‌آیندی برای انقلاب اسلامی نیست اما به تعبیر شهید حاج قاسم سلیمانی «می‌توان هر تلخی را به شیرینی تبدیل و تهدید را فرصت کرد» لذا می‌بایست این اتفاقات را مایه عبرت قرار دهیم. انقلاب اسلامی قرار بود مسیری برای ورود مردم جهت تحقق عدالت باشد و ما قرار بود با جهاد تبیین کاری کنیم تا مردم پای شکل دادن نرم‌افزار تمدن اسلامی باشند لذا باید ظرفیت بانوان در سطح میانی جدی گرفته شود و در این معماری نقش زنان به‌صورت جمعی جدی است. 

سعیدی‌نژاد با تاکید براینکه در سبک زندگی، دستمان خالی نیست، افزود: خوب نتوانسته‌ایم حضور زنان را در پیوستگی‌های اجتماعی ببینیم درحالی که هویت فامیل و خاندان و محله در سبک زندگی مهم هستند که دستمان در آن خالی نیست. 

وی «رویداد ملی زندگی» را بهانه‌ای برای دعوت عمومی از مردم برای دیدن واقعیت‌ها دانست و گفت: هدف جهاد تببین درگیر کردن گرایش و قلب است و در این جهاد روایت‌های زنان می‌توانند به‌صورت گسترده اثرگذار باشند. 

احسان آقایی‌ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی نیز درباره فرایند شکل‌گیری این رویداد گفت:  طی چند سال اخیر در اداره کل تبلیغات خوزستان تلاش کردیم مجموعه‌های فرهنگی نوپا و توانمند را ضمن شناسایی، حمایت کنیم چرا که با اقبال عمومی در جامعه اثرگذاری دارند.

وی از ایجاد دبیرخانه دائمی «رویداد ملی زندگی» در اهواز خبر داد و گفت: ظرفیت این موضوع در موسسه میراث زندگی وجود دارد و اتفاقات اخیر کشورمان یک پیوست به این رویداد داد و نشان می‌دهد باید دغدغه‌مندانه نسبت به تحقق بیانات رهبری درخصوص سبک زندگی ورود پیدا کنیم. 

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه در موضوعات اجتماعی و سبک زندگی اقداماتی خوبی در خوزستان و شهر اهواز با محوریت آیت‌الله موسوی جزایری با طراحی و محوریت مساجد به‌عنوان سنگر اصلی فعالیت‌های اجتماعی شکل گرفته است، گفت: «رویداد ملی زندگی» اولین خروجی این فعالیت و کار است.

وی به اتفاقات اخیر اجتماعی اشاره کرد و با تاکید براینکه کشورمان شرایط سخت‌تری را پشت سرگذاشته که با پشتوانه‌ی مردمی موفق شده است، گفت:  بحرانی شدن مسائل اجتماعی درحالی است که نفوذ سیاسی جمهوری اسلامی از خلیج فارس به خلیج عدن رسیده است و از نظر جنگ اقتصادی با وجود شرایط سخت، به ثبات رسیده‌ایم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در جنگ اجتماعی و شناخت، دکترین دشمن تفاوت کرده است و دشمن به‌دنبال تغییر باورها و سبک زندگی است، گفت: رهبر انقلاب‌ دهه‌های پیش خطر دشمن را متذکر شده بودند ولی متاسفانه جدی گرفته نشده بود درحالی که در موضوع جنگ شناختی با اتفاق‌هایی روبرو هستیم که اگر در ۱۰ سال پیش جدی گرفته می‌شد به اینجا ختم نمی‌شد.

در بخش دیگری از این مراسم علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان با بیان اینکه یکی از اضلاع سبک زندگی ایرانی اسلامی، «مادر» است، اظهار کرد: در رویداد ملی زندگی که قرار است از این پس آغاز شود برش خانواده و در دل آن کودکان و نوجوانان باید مورد توجه قرار بگیرد، هیجاناتی که امروز در عرصه اجتماعی در نوجوانان ‌می‌بینیم به خاطر سبک زندگی است که در ‌سال‌های گذشته به آن توجه نشده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا