پکن به دنبال ایجاد منطقه آزاد تجاری با شورای همکاری خلیج فارس در اسرع وقت



وزیر خارجه چین در تماس تلفنی با همتای سعودی خود خواستار توسعه همکاری تجاری و اقتصادی بین دو کشور شد.

به گزارش ایسنا، کین گانگ در تماس تلفنی با فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان همچنین خواستار ایجاد منطقه آزاد تجاری بین کشورش و شورای همکاری خلیج فارس در اسرع وقت شد.

خبرگزاری شینهوا به نقل از گانگ گزارش داد، دو طرف باید در آینده افزایش همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، اقتصاد، انرژی، زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری، تکنولوژی و توسعه تماس‌ها و هماهنگی‌ها را بررسی کنند. آنها باید شراکت استراتژیک بین چین و شورای همکاری را تقویت کرده و ایجاد منطقه آزاد تجاری بین چین و این کشورها را تسریع ببخشند.

این وزیر چین اشاره کرد، کشورش از حمایت عربستان از مسائل مربوط به منافع اصلی چین بسیار تقدیر می‌کند و آماده همکاری با عربستان در پایبندی به اصل عدم مداخله در امور داخلی و حمایت از اصول اساسی دیگر در روابط جهانی است.

او افزود: چین آماده همکاری و هماهنگی با عربستان در امور منطقه‌ای و جهانی و تقویت صلح و ثبات منطقه به شکل مشترک و حمایت از منافع مشترک کشورهای درحال توسعه به شکل بهتر است.

در دسامبر گذشته شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به عربستان رفت و در اجلاس سران چین و کشورهای عربی شرکت کرد.

در این نشست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفت، ریاض و پکن در حال بررسی امکان ایجاد منطقه آزاد تجاری بین پکن و شورای همکاری خلیج فارس هستند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا