پیام تسلیت تایوان به دولت و مردم چین به دلیل زلزله/ اعلام آمادگی برای کمک و امداد

علی‌رغم وجود هفته‌ها تنش‌های نظامی میان چین و تایوان، دولت تایوان امروز (سه‌شنبه) به دلیل زلزله استان “سیچوآن” چین، به دولت این کشور تسلیت گفت و اعلام کرد که آماده است تا امدادگرانی را به منطقه اعزام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر ریاست جمهوری تایوان گفت که تسای اینگ-ون، رئیس جمهوری‌ تایوان پس از زلزله روز دوشنبه در جنوب غرب چین که طی آن دست کم ۴۶ تن کشته شدند، ابراز “نگرانی و همدردی کرد.

این دفتر طی بیانیه‌ای عنوان داشت که تسای علاوه بر تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حادثه، امیدوار است که عملیات نجات و امداد بتواند بدون مشکل کار خود را پیش ببرند و مردم زندگی عادی را هر چه سریع‌تر از سر بگیرند.

این بیانیه افزود که دفتر ریاست‌جمهوری تایوان نسبت به تلفات تایوانی آگاه نیست.

اداره آتش‌نشانی تایوان در بیانیه جداگانه‌ای عنوان داشت که یک تیم امدادی ۴۰ نفره، یک سگ زنده‌یاب و پنج تن تجهیزات گردآوری کرده که در صورت صادر شدن چنین دستورالعملی، می‌توانند فورا به چین اعزام کنند. اما این درحالیست که چین اعلام نکرده است که آیا اجازه خواهد داد تیم‌هایی از خارج کشور برای عملیات نجات و امداد وارد کشورش شوند یا خیر.

رسانه‌های محلی چین روز دوشنبه از وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۶.۸ ریشتر در جنوب غرب این کشور خبر دادند.

پکن که با وجود اعتراضات شدید دولت تایپه، تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در اوایل ماه گذشته میلادی، مانورهای نظامی در اطراف این جزیره برگزار کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا