پیام تسلیت عراقی‌ها به دنبال درگذشت آیت الله سید محمدسعید الحکیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «سید عمار الحکیم»، رهبر جریان ملی حکمت عراق در بیانیه‌ای درگذشت عموی خود «آیت الله سید محمد سعید الحکیم»، از مراجع چهارگانه ایت کشور تسلیت گفت.

در این بیانیه آمدهاست: «رحلت یکی از شاخص‌ترین چهره‌های شهر علم و فقاهت نجف اشرف و حوزه‌های علمیه و یکی از ارکان معرفت و هدایت و فقاهت مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی سیدمحمدسعید حکیم، بزرگ خاندان حکیم، خاندان علم و فقاهت و شهادت، فاجعه‌ای بزرگ برای ما و مسلمانان و پیروان اهل بیت و ملت عراق است».

سید عمار الحکیم گفت: «این عالم بزرگ چهره‌ای ممتاز در زهد و علم و اهتمام به دین و میهن بود که پس از عمری تدریس و پرورش نسلی از علمای عامل و تحکیم مبانی مکتب اهل بیت(ع) در فقه و اصول و عقیده و جهاد در راه خداوند و تحمل سختی‌ها و زندان‌های تاریک رژیم دیکتاتوری، در حالی به لقای خداوند پیوست خداوند از او راضی و او به رحمت خداوند راضی بود.»

رهبر جریان حکمت ملی عراق درگذشت آیت الله حکیم را مصیبت بزرگی دانست و فوت ایشان در اثر سکته قلبی را به حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) و امت اسلامی و مراجع معظم تقلید و ملت سرفراز عراق و خاندان حکیم به‌خصوص برادران و فرزندان آن فقید تسلیت گفت.

«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر «برهم صالح»، رئیس جمهور، «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان و «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح، «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی و «حیدر العبادی»، رئیس ائتلاف النصر و نخست وزیر سابق عراق نیز طی بیانیه‌هایی درگشت آیت الله حکیم را تسلیت گفته‌اند.

جنبش النجباء عراق نیز با صدور بیانیه‌ای درگذشت این عالم بزرگ را تسلیت و تعزیت گفته است.

 از شخصیت‌های خارجی نیز « نواف الأحمد الصباح»، امیر کویت درگذشت آیت الله حکیم را تسلیت گفته و حزب الله لبنان نیز بیانیه‌ای صادر کرده و درگذشت ولی را مصیب بزرگی برای جهان اسلام دانسته است.

رسانه های عراق عصر امروز جمعه گزارش دادند که آیت الله حکیم در اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفته است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا