پیام شورای امنیت ملی ترکیه به فنلاند و سوئد



شورای امنیت ملی ترکیه در پیامی به دو کشور سوئد و فنلاند گفت، کسانی که مایل به پیوستن به «ناتو» هستند، باید به تمام تعهدات پایبند باشند.

به گزارش ایسنا، در بیانیه شورای امنیت ملی ترکیه که روز چهارشنبه منتشر شده، آمده است: «ما تأکید می‌کنیم کشورهایی که می‌خواهند به ناتو بپیوندند، باید طبق روح و قوانین این سازمان عمل کنند».

وی ادامه داد: «ما از سوئد و فنلاند می‌خواهیم تا تعهدات خود درباره مبارزه با سازمان‌های تروریستی را طبق تفاهم‌نامه با گام‌های مشخص و ملموس انجام دهند».

شورای امنیت ملی ترکیه در پاسخ به «تحریکات» یونان، گفت: «ترکیه نمی‌تواند تحمیل موضوعاتی که حقوق، منافع و امنیت ملی‌اش را هدف قرار می‌دهد، بپذیرد».

شورای مذکور با اشاره به اقدام موهن سوئد و هلند در آتش زدن قرآن کریم افزود: «ما حملات فجیع برخاسته از مظاهر نژادپرستی ضد اسلامی که ارزشهای مقدس میلیاردها انسان در جهان را هدف قرار می‌دهد، به شدت محکوم می‌کنیم».

ادهم سنجاق نائب رئیس حزب وطن ترکیه روز چهارشنبه از ماهیت روابط کشورش با ناتو انتقاد کرد و گفت که با توجه به تحولات اخیر رخ داده در ناتو، کشورش ظرف پنج الی شش ماه از ناتو خارج خواهد شد.

سنجاق عنوان داشت: دست آخر، ناتو تلاش می‌کند تا ما را در رویارویی با یونان قرار دهد. ترکیه ظرف پنج الی شش ماه از ناتو خارج خواهد شد.

وی تصریح کرد: می‌توانید اقدامات علیه قرآن در سوئد و هلند را ببینید. خروج از ناتو یک مورد ضروری و اضطراری شده است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا