پیروزی وفایی برابر مرد شماره دو اسنوکر جهان؛ حسین وفایی: خوابم یا بیدارم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسین وفایی، بیلیاردباز نامدار ایرانی با عملکردی درخشان در مسابقات مسترز ۲-۶ مقابل مارک سلبی، دارنده سه عنوان قهرمانی این رقابت‌ها پیروز شد و به یک‌چهارم نهایی رسید.

این نخستین حضور وفایی در این مسابقات بود. او در آخرین لحظات جای ژائو زینتونگ را گرفت که همراه نه بیلیاردباز چینی دیگر به اتهام تبانی از شرکت در این مسابقات محروم شد. وفایی در دوره بعدی بازی‌ها، روز پنجشنبه باید با برنده مسابقه جان هیگینز و جک لیسوفسکی بازی کند.

گرچه این نخستین حضور وفایی در این مسابقات بود که «الکساندرا پالاس» لندن برگزار می‌شود، اما او با شگفتی‌سازی در بازی‌های بزرگ و پیروزی مقابل سلبی در آن‌ها غریبه نیست.

او پیش از این در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ و قهرمانی بریتانیا ۲۰۲۲ حریف نامدار انگلیسی‌اش را شکست داده بود. وفایی به این ترتیب سلبی را در سه مسابقه اخیرش در «تریپل کراون» (تاج سه‌گانه) شکست داده است. تریپل کراون به سه مسابقه معتبر اسنوکر جهان (قهرمانی جهان، قهرمانی بریتانیا و مسترز) گفته می‌شود.

به نظر می‌رسید وفایی در بیشتر لحظات کنترل مسابقه را اختیار دارد، در حالی که سلبی در جریان بازی بدون تمرکز به نظر می‌رسید و پس از باخت در فریم اول، هرگز نتوانست عقب افتادن از حریف ایرانی‌اش را جبران کند.
این بازی با نتیجه ۲-۲ مساوی بود که وفایی، نفر ۱۹ رده‌بندی جهانی، با اقتدار بقیه دورهای بازی را برد.

وفایی پس از پیروزی به بی‌بی‌سی گفت: «خوابم یا بیدارم؟ راستش را بخواهید، خودم هم باورم نمی‌شود. مارک سلبی حریفی فوق‌العاده سرسخت است. او یک اسطوره تمام عیار است که هرگز تسلیم نمی‌شود.»

«مسابقه بین ما همیشه به رخدادی بزرگ تبدیل می‌شود. شکست دادن او برایم افتخار بسیار بزرگی است. او یکی از بزرگ‌ترین سفیران رشته ما است.»

حسین وفایی ۲۷ ساله و متولد آبادان در جنوب ایران است. او که به «شاهزاده ایرانی» معروف است، در سال جاری میلادی با قهرمانی در مسابقات شوت اوت به اولین ایرانی قهرمان این مسابقات و همچنین اولین بیلیاردباز ایرانی که قهرمان یک تورنمنت حرفه‌ای شده است، بدل شد.

او که پرافتخارترین بیلیاردباز ایرانی است، سال ۲۰۱۱ جوان‌ترین برنده مسابقات قهرمانی اسنوکر آماتور جهان شد. وفایی در سال ۲۰۱۹ نیز توانست به نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی چین و اوپن ولز برسد.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا