پیش‌بینی آلودگی شدید هوای تهران و کرج/لزوم اقدامات سختگیرانه برای کنترل آلاینده‌ها



رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وضعیت بسیار بد کیفیت هوای تهران طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۳ و ۱۴ دی) خبر داد و گفت: در این شرایط لازم است برای کنترل آلاینده‌ها سختگیرانه‌تر برخورد شود و همه مردم از فعالیت در فصای آزاد بپرهیزند.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با توجه به صدور هشدار قرمز هواشناسی نسبت به تشدید آلودگی هوا در تهران و کرج اظهار کرد: طی امروز (۱۳ دی) آلودگی هوای ناشی از سوخت‌های فسیلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه روزهای گذشته شاخص آلاینده از عدد ۱۵۰ عبور کرد و طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ دی) کیفیت هوا کاهش بیشتری پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر آلاینده‌ها به‌صورت جدی کنترل نشوند، با توجه به اینکه شرایط جوی پایداری شدیدتری خواهد داشت، شاخص آلایندگی می‌تواند از عدد ۲۰۰ نیز عبور کند و در شرایط بسیار ناسالم قرار گیرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره میزان تاثیر ورود سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه (۱۴ دی) به تهران بر کیفیت هوای پایتخت اظهار کرد: سامانه بارشی که وارد کشور می‌شود عمدتا جنوب غرب کشور را درگیر می‌کند و پدیده غالب در تهران و کرج آلودگی هوا است که طی امروز و فردا در شرایط نامطلوب‌تری قرار می‌گیرد.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: بر اساس هشدارهای صادر شده باید برای کنترل آلاینده‌ها و منابع تولید آلاینده سختگیرانه تصمیم‌گیری و برخورد شود و نه تنها افراد حساس بلکه تمامی مردم از فعالیت در هوای آزاد پرهیز کنند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا