پیش‌بینی میزبانی از ۱.۵ میلیون زائر در حرم امام خمینی (ره)



جانشین فرمانده فراجا با اشاره به تعطیلات پیش رو و آغاز سفرهای مردم از دهم خردادماه، گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال میزبان حدود ۱.۵ میلیون نفر زائر در حرم امام خمینی (ره) باشیم.

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی در قرارگاه انتظامی امنیتی و ترافیکی روح‌الله، با بیان اینکه گزارش فرماندهی تهران بزرگ و سراسر کشور به خصوص از ترافیک حوزه قم بسیار مطلوب بوده است، اظهار کرد: از همین ساعت تمام نیروها آمادگی کامل برای تدابیر ترافیکی در تعطیلات پیش رو را دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به تعطیلات پیش رو و بحث صله ارحام، تعداد سفرها زیاد است که سفرها از دهم خردادماه جاری آغاز شده است، ادامه داد: مردم به استان‌های زیارتی مانند قم و مشهد و همچنین به شهرهای تفریحی سفر خواهند کرد. تاکید می‌کنیم رعایت قوانین و مقررات خوشحالی همه است تا شاهد تصادفات و تلفات کمتری باشیم.

جانشین فرمانده فراجا در عین حال مسافران را به رعایت قوانین و مقررات توصیه کرد و افزود: با توجه به حضور زائرین در مرقد امام خمینی (ره) توصیه داریم تا مسافران زمان برگشت خود را مدیریت کنند تا با ترافیک کمتری و نیز بدون تصادف به شهرهای خود بازگردند. همچنین همراهی با مامورین در طول مسیر می تواند برای آنها بهترین سفر را رقم بزند. از مجموعه‌های مختلف که پلیس را همراهی می‌کنند تشکر می‌کنیم. اینگونه با رعایت مقررات در ترددها با مشکل خاصی روبرو نخواهیم بود.

سردار رضایی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم امسال میزبان حدود یک و نیم میلیون نفر زائر در حرم امام خمینی (ره) باشیم، تصریح کرد: ۱۴ خرداد رحلت امام و بیعت با امام خامنه‌ای نیز هست. شعار ما لبیک یا خمینی ، لبیک یا خامنه‌ای و لبیک یا حسین است. افتخار ملت ما این است که سی‌و چهارمین سالگرد رحلت را مانند اولین سال گرامی داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود به بیان تعاریفی از امام خمینی (ره) پرداخت و توصیف کرد: کشور ایران و مردم عزیزمان مدیون این مرد بزرگ هستند که توانست با برنامه ریزی و استفاده از احکام الهی به جایگاه ولایت فقیه برسد. ملت ایران اینگونه به استقبال امام در سال ۵۷ رفتند و در ۸ سال دفاع مقدس طبق فرمایشات ایشان تا پای جای برای حفاظت از این خاک و آب ایستادند.

جانشین فرمانده فراجا توضیح داد: در سی و چهارمین سالگرد مراسم ارتحال گویی غوغایی در کشور برپا است و همه به دنبال گمگشته خود می‌گردند. مجموعه فرماندهی لحظه شماری می‌کند تا در این روزها با خدمات رسانی به مردم و زائرین بتواند به بهترین نحو ممکن انجام وظیفه کند و به عشق امام مسیرها را آماده، امنیت را فراهم و تلاش می‌کند تا با تسهیل در ترددها و حرکت کاروانها و همراهی زائرین، تمامی تلاش خود را نشان دهد.

سردار رضایی در پایان سخنان خود عنوان کرد: آنچه که در اقدامات امسال با بهره مندی از تجربیات قبل به دست آورده‌ایم این است که عاشقان تشنه‌وار از سراسر کشور علیرغم محدودیت‌های ترافیکی به این مکان مقدس خواهند آمد و علاوه بر آن سایر ادیان دینی هم در این مراسم شرکت دارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا