پیشرفت صفر پروژه پردیس در ۶ ماه گذشته!


با توجه به آماری که اخیرا درباره میزان پیشرفت یکی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید پردیس ارائه شده، از خرداد امسال تا امروز کار خاصی در پروژه ۲۰۴۳ واحدی صورت نگرفته و در مرحله ۴۰ درصد متوقف مانده است.

به گزارش ایسنا، قرار است حدود ۷۹۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید پردیس ساخته شود. پروژه ۲۰۴۳ واحدی با مشارکت بانک مسکن، ۲۸۲۲ واحدی توسط تعاونی‌ها در گام نخست و ۳۰۵۰ واحدی تعاونی‌ساز در گام دوم، مجموع واحدهای در حال ساخت پردیس است.

اواسط خرداد امسال، اولین تصاویر از پروژه ۲۰۴۳ واحدی پردیس که از اواخر سال ۱۳۹۹ آغاز شده توسط ایسنا منتشر شد. در آن مقطع مدیر طرح نهضت ملی مسکن پردیس میزان پیشرفت پروژه در بخش آماده سازی را حدود ۴۰ درصد و بلوک‌ها را ۳۲ درصد عنوان کرد. او گفت که بلوک‌هایی به پیشرفت ۴۰ درصد رسیده‌اند.

پیشرفت صفر پروژه پردیس در ۶ ماه گذشته!
پروژه۲۰۴۳ واحدی نهضت ملی مسکن شهر جدید پردیس

در حال حاضر نیز پس از گذشت بیش از شش ماه، ابراهیم نظری‌نیا ـ رییس هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته که ۲۰۴۳ واحد در مشارکت شرکت عمران شهر جدید پردیس و بانک  مسکن از سال ۱۳۹۹ در دست ساخت قرار گرفته که پیشرفت فیزیکی این واحدها در ساخت و آماده سازی ۴۰ درصد است.

به گفته وی، در برنامه است تا پایان سال حدود ۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در پردیس تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

نوزدهم آذرماه امسال خبر رسید که سرپرست وقت شرکت عمران پردیس به اتهام شائبه تخلفات مالی و اداری دستگیر و دفتر کار او پلمب شده است؛ در حالی که تنها هفت ماه از مسئولیت او در این شهر می‌گذشت.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید البته در اولین واکنش از سرپرست بازداشت شده عمران پردیس حمایت کرد.

علیرضا جعفری گفت که تا قبل از محرز شدن تخلف احتمالی و اثبات در دادگاه از مجموعه خود دفاع می‌کنم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اجرای پروژه‌های مسکن مهر، مسکن ملی و نهضت ملی مسکن که حالا با یکدیگر ادغام شده‌اند، بسیار کند و در مواردی طرح ها متوقف شده است. موضوع مربوط به دیروز و امروز هم نیست. در زمان مدیرعامل بازداشت شده نیز بسیاری از متقاضیان نسبت به کم‌کاری و عدم پیشرفت بلوک‌های نیمه‌کاره گله‌مند بودند.

از طرف دیگر، کمبود شدید سرانه‌های خدماتی، فرهنگی و آموزشی مثل مدرسه، درمانگاه، مسجد، کلانتری، مجتمع‌های تجاری و بسیاری دیگر از الزامات زندگی شهری در پردیس، ساکنان را رنج می‌دهد.

اگرچه رییس هیات مدیره عمران پردیس، تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی را وابسته به مشارکت و پرداخت آورده متقاضیان دانسته، برخی متقاضیان در پردیس، ضعف مدیریت را از عوامل متوقف ماندن طرح ها عنوان می‌کنند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا