پیشنهادی برای افزایش فروش بلیت‌ فیلم‌های جشنواره فجر و عدم حذف سیمرغ مردمی



یک سینمادار معتقد است: اگر اطلاع‌رسانی درباره فیلم‌ها و محتوای آن‌ها بیشتر شود و تمهیدی برای حذف نشدن رأی‌گیری مردمی صورت بگیرد، فروش بلیت‌های جشنواره نیز افزایش پیدا می‌کند.

سعید خانی مدیر پردیس سینمایی «صبا مال» در گفت‌وگویی با ایسنا با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره یک سالن با ظرفیت حدود ۴۸۰ نفر را به پخش فیلم‌ها اختصاص داده است، گفت: پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره با شروع نمایش فیلم‌ها در سینماهای مردمی می‌تواند بهتر شود اگر وضعیت تبلیغات هم تغییر کند. برای ما هم اگر جشنواره به لحاظ اقتصادی پُر باشد تعداد سالن‌ها را افزایش می‌دهیم. 

او با اشاره به اینکه سال گذشته بلیت برخی فیلم‌ها در جشنواره خیلی زود sold out (فروخته) شدند، افزود: به نظرم آنچه برای مخاطب می‌تواند جذاب باشد در وهله اول محتوا و حضور فیلمسازان مطرح است که در فروش فیلم‌ها هم تاثیر دارد و در این زمینه شاید اگر به بعضی فیلم‌ها راحت‌تر پروانه ساخت داده می‌شد آثار دیگری هم می‌توانستند به جشنواره راه پیدا کنند.

وی ادامه داد: پس از ناآرامی‌های چند ماه گذشته، فیلم‌هایی که در دو سه هفته قبل روی پرده سینما آمدند کم‌کم استقبال مخاطبان سینما را بیشتر کردند و همین نشان می‌دهد نمایش فیلم‌هایی که برای مخاطب جذاب باشد، می‌تواند در فروش تاثیرگذار باشد. درباره جشنواره نیز به همین شکل است بخصوص آنکه مخاطب احتیاج به سرگرمی دارد و طیفی از علاقه‌مندان به سینما هم فقط در جشنواره فیلم می‌بییند و در طول سال دیگر به سینما نمی‌روند. پس برای جذب این مخاطب اطلاع‌رسانی مهم است ولی وقتی پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره اعلام شد و اطلاعات فیلم‌ها به طور کامل معرفی نشد و مخاطب هم آگاهی خوبی کسب نکرد، نتیجه‌اش فروش پایین فیلم‌ها در روزهای ابتدایی پیش‌فروش می‌شود.

خانی تاکید کرد: با این حال در همین جشنواره می‌توان امید داشت که آثار خوب و جذابی باشد منتها باید تبلیغات و اطلاع‌رسانی بهتری اتفاق بیفتد و با همین شرایط می‌توانیم ضریب اشغال بیشتری در سینماها داشته باشیم.

او در پایان بیان کرد: نکته مهم دیگر به حذف جایزه مردمی برمی‌گردد که حذف آن نباید بگونه‌ای باشد که مخاطب احساس کند، جشنواره این بخش برایش اهمیتی ندارد. اینکه گفته می‌شود به دلیل دیر رسیدن فیلم‌ها نمی‌توان شرایط رأی‌گیری مردمی را برقرار کرد، دلیل قابل قبولی نیست و بهتر است یک بازه زمانی برای تمام فیلم‌ها مثلا در پنج روز آخر جشنواره درنظر گرفته شود تا جایزه‌ای که متعلق به مردم بوده است برای سال دوم حذف نشود. به هرحال این جایزه در جذب حضور مخاطب می‌تواند تاثیر داشته باشد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا