پیشنهاد ساترا به یک پلتفرم برای بررسی محتوای خارجی قبل از انتشار



مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا با ارائه پیشنهاد به یکی از پلتفرم‌ها برای بررسی پیشینی محتوای خارجی، تاکید کرد، در اسرع وقت محتوای ارائه‌شده توسط تیم بازبینی ساترا که متشکل از بازبین‌ها و ارزیاب‌های ارشد صداوسیما هستند، مورد بازبینی قرار می‌گیرد و موارد لازم به پلتفرم منتقل می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی(ساترا)، پنجمین برنامه «صمیمانه» با حضور مدیران ساترا، محمد شهبازی و سعید شهبازی مدیرعامل و مدیر محتوایی پلتفرم فیلم‌ناب، میکاییل دیانی معاون ارتباطات انجمن سینمای جوان ایران، اکبر حبیب‌اللهی مدیرعامل انتشارات سروش و سیدمحمدهادی میرطاهری نماینده دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در سالن نشست‌های ساترا برگزار شد.

سعید شهبازی، مدیر محتوایی سکوی فیلم‌ناب در این برنامه درباره‌ی ویژگی‌های این رسانه صوت‌ و تصویر فراگیر گفت: فیلم ناب پلتفرمی است که در حوزه نمایش محتوای ویدیویی فعال است که اصطلاحا به آن VOD هم می‌گویند. ما نزدیک به سه سال است که به این حوزه ورود کرده‌ایم و فعالیت جدی در این زمینه داریم و اکنون هم دو سریال و برنامه تلویزیونی آماده پخش داریم که در مراحل نهایی اخذ مجوز از ساترا است.

در ادامه برنامه، میکاییل دیانی معاون ارتباطات انجمن سینمای جوان ایران بیان کرد: با رصدی که در سکوی فیلم‌ناب داشته‌ام، بخشی مجزایی مختص به فیلم کوتاه را مشاهده نکردم در حالی‌که این حوزه دامنه مخاطب گسترده‌ای دارد و شما می‌توانید مسیر آینده سینمای ایران را هم از دل تولیدات فیلم کوتاه پیش‌بینی کنید.

اعلام آمادگی سروش برای همکاری با شبکه نمایش خانگی

اکبر حبیب‌اللهی، مدیرعامل انتشارات سروش نیز گفت: مستندنگاری، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و عملکردها است که در حوزه هنر به ویژه در تولید فیلم و سریال می‌تواند تمام مراحل پیش از تولید، حین تولید و بعد از تولید اثر را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: انتشارات سروش آمادگی دارد با سکوهای نمایش خانگی برای تبدیل فیلمنامه‌های تولیدات ایشان به کتاب همکاری و از ظرفیت نشریات سروش برای مستندنگاری سریال‌ها و برنامه‌های‌شان استفاده کند.

مهدی سیفی ـ مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا ـ در بخش دیگری از برنامه با ارائه پیشنهاد به سکوی فیلم‌ناب، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم پلتفرم فیلم‌ناب به‌عنوان اولین رسانه داوطلب برای بررسی پیشینی محتوای خارجی، محتوای خارجی را قبل از بارگذاری به اداره کل نظارت و تطبیق ساترا ارائه دهد؛ ما در این بخش انجام وظیفه خواهیم کرد و در اسرع وقت محتوای ارائه شده توسط تیم بازبینی ساترا که متشکل از بازبین‌ها و ارزیاب‌های ارشد صداوسیما هستند مورد بازبینی قرار می‌گیرد و موارد لازم به پلتفرم منتقل می‌شود.

در ادامه اسماعیل کیایی، مدیر صدور مجوز ساترا درباره پلتفرم فیلم‌ناب عنوان کرد: براساس نظام رتبه‌بندی که ما انجام داده‌ایم این پلتفرم جزو رسانه‌هایی است که رتبه متوسط رو به بالایی را به خود اختصاص داده و وضعیت خوبی دارد. نسبت محتوای ایرانی به خارجی در فیلم‌ناب بیشتر است و این نکته مثبتی برای رسانه محسوب می‌شود و یکی از مولفه‌های موردنظر ما در ارزیابی رسانه‌ها بالا رفتن درصد محتوای ایرانی در پلتفرم‌ها است.

سید محمدهادی میرطاهری، نماینده دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی هم گفت: شورای فرهنگ عمومی هم‌اکنون در حال بسترسازی برای شکل‌گیری یک نهضت ملی برای تولید محتوا است تا از طریق آن با تولید محصولات باکیفیت با تاکید بر محصولات خانواده‌محور به‌خصوص در حوزه کودک و نوجوان و راهبری این تولیدات بتواند سبک زندگی را متحول کند.

محمدصادق افراسیابی، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در ادامه برنامه «صمیمانه» توضیحاتی درباره سامانه پایش مردمی ساترا(ساپرا) ارائه و بیان کرد: ساپرا سامانه‌ای در ساترا است که انتقادات و شکایات مردمی را جمع‌آوری می‌کند. پیشنهاد ما در این راستا این است که پلتفرم‌ها یک لوگو در انتهای صفحه اصلی رسانه خود قرار دهند تا مخاطبان پلتفرم نظرات و احیانا شکایات خود را از طریق این سامانه به ساترا اعلام کنند.

سعید شهبازی در انتها با استقبال از همکاری با انجمن سینمای جوان، انتشارات سروش و شورای فرهنگی عمومی گفت: تعامل هر چه بیشتر ساترا به عنوان نهاد تنظیم‌گر و سایر نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای با سکوهای حوزه نمایش کمک می‌کند تا بسیاری از مشکلات صنعت نمایش خانگی در کشور حل شود و این حوزه رونق بیشتری بگیرد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا