پیش بینی “نظام واره شغلی زنان” در برنامه هفتم توسعه

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، از برنامه ریزی نظام واره شغلی زنان در برنامه هفتم توسعه خبر داد.

به گزارش ایسنا، انسیه خزعلی در بازدید از بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر به مناسبت سالروز حضرت زینب (س) و روز پرستار ضمن تقدیر از زحمات پرستاران، اظهار کرد: میلاد حضرت زینب (س) به جهت صبوری و استقامت ایشان در شرایط سخت و به دلیل نگاه مثبت و امیدوارانه ای که به دیگران انرژی و توان می‌بخشد، به‌حق روز پرستار نام گرفته است.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه پرستاران با صبوری تمام مشکلات را آسان کردند، بیان کرد: نمونه صبر و استقامت پرستاران دوران کرونا در سالهای گذشته است که مقاومت کردند و جنگیدند و باید از شهدای جامعه پرستاری در این جهاد یاد میکنیم. 

خزعلی تصریح کرد: در هیات دولت از سختی ها و دوری از خانواده پرستاران با جزییات یاد شد و به صورت ویژه از زحمات آنان تقدیر شد. همچنین از شهدای امنیت جامعه پرستاران یاد می کنیم که علاوه بر جهادشان در مسیر سلامت جسمی جامعه؛ برای حفظ آرامش و سلامت روحی جامعه تلاش کردند. 

وی ادامه داد: یکی از مطالبات ۱۵ ساله پرستاران تعرفه خدمات بود که به لطف خدا در دولت سیزدهم به صورت اجرایی درآمد و امیدواریم استمرار پیدا کند و اعتبارات آن در برنامه بودجه دیده شود.

خزعلی تاکید کرد: به عنوان معاونت زنان تلاش می کنیم ارتباط مستمری برای شنیدن صدای پرستاران به خصوص بانوان پرستار ایجاد شود تا راهکارهایی که وضعیت شغلی آنها را ارتقا دهد، پیدا کنیم و همچنین حمایت لازم را از پرستاران خانم که مسوولیت های چندجانبه دارند داشته باشیم و راهکارهایی بیندیشیم و در قانون ببینیم که بتوانند به مسوولیت دیگر خود که مسوولیت خانواده است به خوبی بپردازند.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، خزعلی ادامه داد: پیشنهاداتی از سوی بانوان رسیده است تا نظام واره شغلی را در برنامه هفتم ببینیم و بتوانیم آنها را در قانون کار به صورت عملیاتی اعمال کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا