پیچ و خم های اداری مانع سرمایه گذاری در صنعت گردشگری می شود



ایسنا/گیلان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر تسهیل در صدور مجوزهای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، گفت: پیچ و خم های اداری روند ایجاد فرصت های سرمایه گذاری را کند کرده است.

علی اصغر شالبافیان امروز، ۱۲ دی ماه در نخستین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا در محل هتل بین المللی اسپیناس، با بیان اینکه هم‌افزایی و همکاری بخش خصوصی و بخش دولتی می‌تواند صنعت گردشگری جمهوری اسلامی ایران را به جایگاه واقعی خود برساند، اظهار کرد: سرمایه گذاری یکی از مولفه های بسیار مهم در پویایی اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اینکه تسهیل مجوزهای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بسیار مهم است، افزود: سرمایه گذاران نباید در پیچ و خم های بروکراسی اداری سردرگم و بلاتکلیف بمانند.

شالبافیان با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران باید بتوانند بدون دغدغه خاطر در تمامی استان ها سرمایه‌گذاری کرده و دستگاه‌های اجرایی نیز موظف هستند از آنها با ایجاد شرایط قانونی حمایت و فرآیندهای صدور مجوزها و موافقت اصولی را تسهیل کنند، گفت: نحوه برخورد و رفتار خوب با سرمایه گذارانی که سرمایه گذاری کرده اند و سرمایه گذارانی که می خواهند سرمایه گذاری بکنند بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری شد و افزود: تقویت زیرساخت‌های گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دولت نیز از سرمایه گذاران در بخش گردشگری حمایت می کند.

شالبافیان با بیان اینکه استان گیلان در بخش گردشگری از نعمت های خدادادی ساحل و طبیعت بسیار زیبا بهره مند است، اظهار کرد: استان گیلان در جذب منابع تبصره ۱۸ عملکرد بسیار خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه منابع خوبی برای گردشگری در استان گیلان تدارک دیده شده است، گفت: در راستای حمایت از سرمایه گذاران پروانه صدور بهره برداری در سطح گیلان با تفویض اختیار به مرکز استان انجام می شود و در همین رابطه برای بهره مندی سرمایه‌گذاران از تسهیلات تبصره ۱۸، به استان نیز تفویض اختیار شده است.

معاون وزیر میراث فرهنگی طرح تحول گردشگری با حمایت مجلس شورای اسلامی را بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: اینکه یک سرمایه گذار به جهت انشعاب گاز یا آب در ادارات مختلف اسیر پیچ و خم های اداری شود بسیار بد بوده و باید این روند اصلاح شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد صندوق حمایت از بخش گردشگری مصوب شده است و امیدواریم با تدوین اساسنامه این صندوق بتوانیم از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم، افزود: ۲۲۲۶ پروژه در حوزه گردشگری در سطح کشور فعال است و امیدواریم با اتمام این پروژه ها حوزه گردشگری کشور توسعه یابد.

شالبافیان با بیان اینکه در هشت ماهه نخست امسال ۱۴۰۰ میلیارد تومان عوارض خروج از کشور پرداخت شده است و تا پایان سال این رقم حتما افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: سهم حوزه گردشگری از این مبلغ، ۲۰ میلیارد تومان از هزینه‌ای و ۵۰ میلیارد تومان نیز از تملکی است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به ظرفیت های ممتاز گردشگری در شهرستان مرزی بندر آستارا، گفت: یکی از مزیت‌های بسیار مهم استان گیلان بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است که شهرستان مرزی بندر آستارا با داشتن این مزیت‌ها از مناطق ممتاز در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری محسوب می شود.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا