پیگیری بهزیستی برای راه‌اندازی «صندوق ضمانت» وام مددجویان


رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور از پیگیری راه‌اندازی صندوق ضمانت جهت تسهیلگری ضمانتِ وام مددجویان خبر داد. 

سید محمد حسن صافی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص شرایط دریافت وام از سازمان بهزیستی، دارا بودن ضمانت مددجویان تحت پوشش را از شروط دریافت وام دانست و اظهار کرد: بحث ضمانت برای دریافت وام موضوع اصلی است. البته برای اولین‌بار در این دولت شیوه‌نامه‌ای درخصوص تسهیل ضمانت نوشته شده است، به طوریکه طبق بخشنامه بانک مرکزی شرایط دریافت وام برای مددجویان تا ۱۵۰ میلیون تومان دارا بودن یک ضامن است، اما متاسفانه بانک‌ها نسبت به این موضوع متفاوت و متناسب با شرایط خود به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند. 

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به دنبال ایجاد صندوق ضمانت است، گفت: بهزیستی به دو طریق به دنبال استفاده از این قانون است که در صورت کسب اعتبارات لازم از سازمان برنامه با کارسازی اعتبارات مذکور در یکی از صندوق‌های ضمانت موجود در سطح کشور برای این موضوع اقدام خواهد کرد یا می‌توان صندوق جدید دیگری در سازمان راه اندازی کرد.

به گفته صافی، این صندوق بین مددجو و بانک‌ها جهت تسهیلگری ضمانت واسطه خواهد شد و در صورت عدم بازپرداخت مددجو، صندوق ضمانت موضوع را از مددجو پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا