چرا مجوز استخدام پرستاران خانه‌نشین شده کرونا صادر نمی‌شود؟



رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: مسئولینی که باید پاسخگوی استخدام پرستاران باشند مشخص کنند که میزان استاندارد مورد قبول آنها چه قدر است و بر چه اساسی مجوز استخدام پرستاران را صادر نمی‌کنند؟

به گزارش ایسنا، شمس‌الدین شمسی با اشاره به اینکه بسیاری از نیروهای پرستاری طرحی فعال در دوران کرونا خانه‌نشین شده‌اند،‌ اظهار کرد: نیروهای طرحی که در دوران کرونا ایثار کردند و در وضعیت بحرانی کشور حاضر شدند که در بیمارستان‌های آلوده به کرونا حضور یابند، باید به کار بازگردانده شوند. اگر مسئولان به قول خود درباره استخدام پرستاران عمل نکنند؛ کشور در بحران‌ها و بزنگاه‌ها دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود:‌ تعداد زیادی از پرستاران طرحی در ایام کرونا به این بیماری و عوارض ناشی از آن دچار شدند و برخی پرستاران نیز به شهادت رسیدند که نشان‌دهنده ایثار و فداکاری پرستاران است و اهمیت استخدام آنها و لزوم عمل مسئولین به وعده‌هایشان را روشن می‌سازد. 

شمس ادامه داد: پرستارانی که حاضر شدند از جان و سلامتی خود بگذرند و در بحران کرونا به داد کشور و بیماران برسند، باید مورد توجه قرار گیرند و استخدام شوند اما هنوز مشخص نیست که وضعیت استخدامی آنها چگونه خواهد شد. 

رئیس شورای عالی نظام پرستاری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «کشور با چه میزان کمبود در تعداد نیروهای پرستاری مواجه است؟» بیان کرد: اگر حتی حداقل استاندارد نیروی انسانی را به میزان حداقل دو پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی نیز در نظر بگیریم؛ در این صورت، بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور کم داریم. تعداد نیروهای پرستاری در بیمارستان‌ها بسیار کم است و این درحالی است که بیماران بستری‌شده نیاز به مراقبت دارند و نبود پرستاران باعث کاهش کیفیت ارائه خدمات به بیماران شده و آسیب به سلامت آنان می‌رساند. 

شمسی ضمن گلایه از مسئولین سازمان امور اداری و استخدامی بابت عدم صدور مجوز جذب پرستاران عنوان کرد: این سؤال مطرح است که آیا مسئولین سازمان امور اداری و استخدامی مخالف سلامت مردم هستند که مجوز استخدام برای پرستاران صادر نمی‌کنند؟ باید کنترل شود که بیشتر مجوزهای استخدامی صادر شده برای وزارت بهداشت، صرف به کارگیری نیروهای پرستاری شود. 

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، وی با بیان این که حداقل نیاز بیمارستان‌های ما به نیروهای گروه پرستاری ۱۰۰ هزار نفر است تا نیاز حداقلی بیمارستان‌ها جبران شود؛ بیان کرد: مسئولینی که باید پاسخگوی استخدام پرستاران باشند مشخص کنند که میزان استاندارد مورد قبول آنها چه قدر است و الان در چه وضعیتی از بابت نیروی انسانی پرستاری قرار داریم؟ و بر چه اساسی مجوز استخدام پرستاران را صادر نمی‌کنند؟

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا