چرا نمایش‌های اندکی درباره امام خمینی (ره) ساخته شده است؟


خیرالله تقیانی‌پور معتقد است کم‌توجهی مدیران، سبب شده آثار نمایشی پرشماری درباره امام خمینی (ره) اجرا نشود.

این فعال تئاتری که در زمینه نویسندگی و کارگردانی مشغول به کار است و پیش از این نمایش‌های خیابانی «وقتی کسی می‌بخشد…» ،« خانه دوست کجاست» و «دعوت» را  درباره امام خمینی (ره) اجرا کرده است، در پاسخ به این پرسش که چرا نمایش‌های متعددی درباره امام اجرا نشده، به ایسنا توضیح داد: این مساله به ‌کم‌اعتنایی مدیران و مسئولان فرهنگی برمی‌گردد. متاسفانه اغلب مدیران ما در زبان، مدام از شخصیت‌هایی نظیر امام سخن می‌گویند ولی در عمل، هیچ اقدام موثری انجام نمی‌دهند و کارنامه قابل دفاعی ندارند.

او اضافه کرد: ساخت یک اثر نمایشی با کیفیت، نیازمند مقدماتی است و گروه اجرایی باید از چند ماه قبل، آماده‌سازی آن را آغاز کند ولی در عمل این اتفاق نمی‌افتد و همیشه در مناسبت‌های گوناگون، همه چیز خیلی شتاب‌زده رخ می‌دهد و گویی فقط بحث پر کردن بیلان کاری در میان است. همین مساله سبب می‌شود هم آثار کمتری در این زمینه ساخته شود و هم آنچه ساخته می‌شود، از نظر کیفی، رضایت گروه سازنده را هم تامین نکند.

تقیانی‌پور ابراز تاسف کرد: مدیران فرهنگی ما در ایام گوناگون از جایگاه و شخصیت متعالی امام مایه می‌گذارند ولی عملا کارنامه قابل دفاعی در زمینه ساخت اثر هنری درباره ایشان ندارند.  

انتهای پیام  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا