چند خبر مهم فوتبالی و ادعای توطئه دوپینگ علیه تکواندوکار ایرانی!


ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا، لیگ بیست و دوم با قهرمانی پرسپولیس و سقوط مس کرمان و نفت مسجدسلیمان به اتمام رسید و آمارهای جالبی در این فصل لیگ برتر به ثبت رسید. لیگ بیست و دوم فوتبال ایران با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید تا سرخ‌ها برای هشتمین بار بر بام فوتبال ایران بایستند و جام لیگ برتر را بالای سر ببرند. مطابق چند فصل اخیر فوتبال ایران، پرسپولیس در حالی موفق به رقم زدن این اتفاق شد که صاحب یکی از بهترین خط دفاع‌های لیگ برتر با ۱۳ گل خورده بود. آلومینیوم اراک و مس رفسنجان دیگر تیم‌هایی بودند که توانستند با ۱۵ گل خورده عملکرد دفاعی خوبی داشته باشند.

اتوبوس مورینیو به فینال لیگ اروپا رسید

دو تیم فوتبال آاس رم و سویا فینالیست لیگ اروپا شدند. در دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ اروپا دو تیم بایر لورکوزن و آاس رم به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. با توجه به پیروزی یک بر صفر آاس رم در دیدار رفت، این تیم راهی دیدار نهایی شد. در این بازی شاگردان مورینیو هیچ شوتی به سمت دروازه نزدند و تنها رم ۲۸ درصد مالکیت توپ داشت که این آمار نشان می دهد شاگردان مورینیو با نمایش سراسر دفاعی موفق شدند به فینال لیگ اروپا صعود کنند. سردار آزمون ملی پوش فوتبال ایران در این بازی ۹۰ دقیقه برای بایر لورکوزن بازی کرد اما موفق نشد گلی به ثمر برساند تا تیمش با این تساوی از صعود به فینال باز بماند.

تبلیغات محیطی لیگ ۲۳ در اختیار سازمان لیگ

با توجه به اعلام آمادگی نکردن باشگاه‌ها برای اجرای تبلیغات محیطی لیگ بیست و سوم، اجرای این تبلیغات به طور کامل در اختیار سازمان لیگ فوتبال قرار گرفت.  سازمان لیگ فوتبال ایران برای تعیین مجری تبلیغات محیطی لیگ بیست و سوم سه دوره مزایده برگزار کرد که آخرین مرحله فراخوان آن در تاریخ ۲۱ فروردین اطلاع‌رسانی شد. از آن جایی که در دو فصل اخیر لیگ برتر فوتبال، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهان اجرای تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی‌شان بودند، سازمان لیگ فوتبال در سه مرحله فراخوان، به باشگاه‌هایی که اساسنامه‌شان اجازه اجرای تبلیغات محیطی را می‌داد، اعلام کرد که در مزایده شرکت کنند.

ملی پوش ۱۹ ساله تکواندو: دوپینگ نکردم

ملی پوش تکواندوی ایران و دارنده مدال برنز جهان در گفتگو با ایسنا سکوت خود را شکست و گفت: من مرتکب دوپینگ نشده ام اما به دلیل توطئه و دشمنی برخی افراد عمر ورزشی ام تباه شد و زحمات چندین ساله ام بر باد رفت.  رضا کلهر تکواندوکار جوان و با آتیه ایران مرداد سال گذشته به مدال طلای وزن ۷۳- کیلوگرم رقابت های نوجوانان جهان دست یافت. او در حالیکه تنها ۱۸ سال داشت با برتری مقابل مدعیان به تیم ملی بزرگسالان رسید و در آبان سال گذشته در اولین حضور خود در رقابت های قهرمانی بزرگسالان جهان با شکست تمامی رقبا راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل بردلی سیندن دارنده مدال طلا و نقره جهان و نقره المپیک و نفر نخست رنکینگ از بریتانیا ۲ بر یک شکست خورد و موفق به کسب مدال با ارزش برنز بزرگسالان جهان در وزن ۶۸- کیلوگرم شد.

 رکوردهای خاص لیگ برتر کدامند؟

با پیروزی پرسپولیس برابر نساجی در هفته سی‌ام، شاگردان گل‌محمدی موفق شدند که عنوان قهرمانی لیگ برتر را تصاحب کنند.  تکلیف ماراتن قهرمانی لیگ برتر در ساری مشخص شد؛ جایی که قرمزهای پایتخت موفق شدند با شکست نساجی به هشتمین قهرمانی خود در لیگ برتر برسند و دست‌نیافتنی‌تر از گذشته شوند. در حالی پرسپولیسی‌ها قهرمانی هشتم در لیگ برتر را جشن گرفتند که اختلاف خود را با سپاهان افزایش دادند و آقای قهرمانی لیگ برتر، آمار خود را در این خصوص بهتر کرد.

شکایت عزیزی خادم از فوتبال در قوه قضائیه رد شد

رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد شکایت عزیزی خادم از هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، توسط دادگاه رد شده است.  مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال  درباره اشتباهات داوری در لیگ برتر اظهار داشت: برخی داوران در لیگ برتر اشتباهات تاثیرگذار داشتند. کمیته داوران و افشاریان به این نتیجه رسیدند که باید یک تجدیدنظر جدی در بخش داوران و ناظران داوری بکنند. داور اشتباه کرده و مردم دیدند، اما ناظر ما در این باره نمره بسیار عالی داده است.

منع قرارداد جدید برای باشگاه ها در فصل آینده لیگ برتر ایران

فدراسیون فوتبال به باشگاه ها اعلام کرد برای فصل آینده نباید قرارداد جدیدی با بازیکنان امضا شود. با توجه به نامه بازرسی کل کشور، فدراسیون فوتبال به باشگاه ها اعلام کرد که برای فصل آینده در حال حاضر نباید قراردادی با بازیکنان امضا شود تا وضعیت بودجه باشگاه‌ها مشخص شود. فدراسیون فوتبال خواهان تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌هاست تا باشگاه‌ها براساس این بودجه بتوانند بازیکن جدید جذب کنند.

موافقت با افزایش جذب بازیکن خارجی

رئیس فدراسیون فوتبال از تصویب قانونی برای کاهش قیمت دستمزد بازیکنان داخلی در فصل آینده خبر داد.  مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد: افزایش دستمزد بازیکنان داخلی در فوتبال ایران بسیار بی رویه شده و حتی شنیدن این ارقام برای ما خوب نیست! به همین دلیل برای شکستن قیمت بازیکنان داخلی یک راهکار افزایش سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ است تا با این روش و استفاده از قانون عرضه و تقاضا قیمت بازیکنان کاهش پیدا کند.

با حذف استقلال و پرسپولیس، سهمیه ایران در لیگ قهرمانان کم نمی‌شود

در صورت حذف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، سهمیه فوتبال ایران کاهش نخواهد یافت. در صورتی که استقلال و پرسپولیس از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند، سهمیه باشگاه های ایران در آسیا کاهش پیدا نخواهد کرد بلکه باشگاه‌های دیگری که صلاحیت دارند جایگزین آنها در لیگ قهرمانان خواهند شد. در حال حاضر از بین ۱۶ باشگاه لیگ برتری دو باشگاه نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان برای دریافت مجوز حرفه ای اقدام نکرده‌اند و همان دریافت مجوز ملی برایشان کافی بوده است.

آمارهای هفته ۳۰ لیگ برتر

استقلال در هفته پایانی فصلی که با میانگین امتیاز بالای ۲ در رتبه سوم جدول رده‌بندی قرار گرفت، تمام حرصش را سر تراکتور خالی کرد و با نتیجه ۷ بر یک به پیروزی رسید تا مهدی قایدی با هت‌تریک در این بازی با نمره کامل، به عنوان بهترین بازیکن هفته برسد اما پرسپولیس با نمایش عالی‌ که مقابل نساجی داشت، علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، بهترین تیم هفته شد. هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر فوتبال دیروز (پنجشنبه) با برگزاری همزمان بازی‌ها برگزار شد تا پرسپولیس به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها برسد. در انتهای جدول هم صنعت نفت شگفتی‌سازی‌اش را تکمیل کرد و با پیروزی مقابل گل‌گهر در لیگ برتر ماند اما مس کرمان با شکست مقابل سپاهان به همراه نفت مسجد سلیمان به لیگ دسته یک سقوط کرد.

یاران سعید معروف جنگ صدرنشینی را باختند

تیم والیبال شهداب یزد در رقابت با پلیس قطر شکست خورد تا به عنوان تیم دوم گروه خود راهی نیمه‌نهایی شود. تیم والیبال شهداب یزد در ادامه رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا از ساعت ۱۷ به وقت تهران به مصاف پلیس قطر رفت و سه بر دو (۲۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۲، ۲۳ بر ۲۵ و ۱۲ بر ۱۵) شکست خورد و به عنوان تیم دوم گروه F راهی نیمه‌نهایی شد.  به این ترتیب تیم شهداب در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف سانتوری ژاپن می‌رود که به عنوان صدرنشین گروه E به نیمه‌نهایی رسید.   این دیدار شنبه، ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.  

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا