چهارمین نشست دوشنبه‌های مشاغل خانگی با محوریت بازاریابی و بازارسازی


چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های دوشنبه‌های مشاغل خانگی با محوریت بازاریابی و بازارسازی به عنوان حلقه مفقوده مشاغل خانگی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سلسله نشست‌های دوشنبه‌های مشاغل خانگی، دوشنبه هر هفته به همت دبیرخانه مشاغل خانگی پهنه شرقی استان تهران جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) و اندیشکده بانوان این واحد با تمرکز بر مسائل و چالش‌های مشاغل خانگی در ایران و با هدف گفتمان‌سازی و تولید اندیشه‌های به روز در این زمینه، در سه سطح سیاستگذاران و مجریان، پشتیبانان و متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی برگزار خواهد شد.

چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های دوشنبه‌های مشاغل خانگی روز دوشنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار شد. دکتر محمدصادق بیجندی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ، مشاور طرح‌های ملی اشتغال کشور و راهبر ارشد طرح‌های توسعه‌ای مشاغل خرد و کوچک و خانگی جهاد دانشگاهی در رابطه با بازاریابی و بازارسازی به عنوان حلقه مفقوده مشاغل خانگی سخنرانی کرد.

دکتر بیجندی ضمن ابراز نگرانی از اینکه در حال حاضر در غالب مشاغل خانگی ابتدا محصولاتی تولید و پس از آن، درباره فروش اقدام می‌شود، تاکید کرد که این مسیر در قرن حاضر، به موفقیت نخواهد رسید. به اعتقاد بیجندی، موفقیت در هر کسب و کاری برابر است با بازاریابی به اضافه فروش.

وی افزود: اصلی‌ترین مسئله ای که مشاغل خانگی باید بدان توجه کنند، شناخت و برنامه‌ریزی برای پایه‌های اساسی کسب و کارهای خرد است که در ادبیات جهانی کسب و کار از سال ۱۹۶۰ تحت عنوان ۴P شناخته شده و تا کنون به ۲۱P رسیده است. از جمله این اصول که به آمیخته‌های بازاریابی معروف هستند، می‌توان به قیمت، محصول، مکان، ارتقای فروش، نیروی انسانی، فرایند، بسته‌بندی، مشارکت و غیره اشاره کرد.

دکتر بیجندی در این نشست ضمن معرفی این عوامل تاکید کرد: هر فردی که در حال فعالیت در این حوزه است و یا قصد ورود به حوزه مشاغل خانگی را دارد باید ضمن آشنایی و درک بازایابی آمیخته، جایگاه خود در این زنجیره ارزش را درک و برای آن برنامه‌ریزی کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ ابراز امیدواری کرد که سلسله نشست‌های دوشنبه‌های مشاغل خانگی بتواند به مرور ضمن عمق بخشی به این مباحث و چالش های دیگر پیش روی توسعه مشاغل خانگی، در راستای تقویت گفتمان مشاغل خانگی در کشور و کمک به تسهیل راهبردی مسیر این توسعه، به صورت مستمر فعالیت نماید. راهکارهای ارائه شده در این نشست، در قالب سند گفتگوی سیاستی توسط اندیشکده بانوان جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) تدوین خواهد شد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا