چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم برگزار می‌شود


رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از برگزاری چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم به میزبانی خوستان خبر داد و گفت: این‌ مسابقات از ۲۲ تا ۲۸‌دی‌ماه در دو بخش برادران و خواهران در رشته‌های حفظ کل و ۲۰جزء و قرائت تحقیق و ترتیل برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حمید مجیدی‌مهر -رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه- صبح امروز دوشنبه (۱۲‌دی‌ماه) در نشست خبری چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم که در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف برگزار شد با اشاره به اینکه ما از طرح‌های پیشنهادی برای برگزاری این‌ مسابقات استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: تلاش ما براین است که فضایی را فراهم کنیم که متسابقین در یک فضای آرام در مسابقات حضور پیدا کنند. درواقع این مسابقات محفلی برای یادگیری‌های قرآنی متخصصین این حوزه در کنار هم است و تنها صرف برگزاری مسابقه نیست.

وی ادامه داد: مسابقات از ۲۲ تا ۲۸ دی‌ماه در استان خوزستان برگزار خواهد شد، در این دوره تمام دستگاه‌های استان ما را یاری خواهند کرد، این مسابقات با مدیریت سازمان اوقاف برگزار می‌شود اما این مسابقات برای کل کشور است و تمامی دستگاه‌ها باید پای کار بیایند که در این دوره انصافا  این اتفاق افتاد.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: افتتاحیه این مراسم در روز ۲۲‌دی‌ماه بعداظهر و اختتامیه در ۲۸‌دی‌ماه صبح برگزار می‌شود، مسابقات در دو نوبت که صبح‌ها حفظ و بعداظهر  قرائت خواهد بود. در این دوره کنداکتور برنامه به شکلی است که در تمامی رشته‌ها برنامه خواهیم داشت.

مجیدی‌مهر یادآور شد: در این دوره با استفاده از تکنولوژی‌های روز بخشی از متسابقین به شکل مجازی رقابت و به این مرحله رسیده‌اند، تعداد متسابقین برادر ۹۸ نفر و خواهران ۸۳ نفر خواهد بود. ممکن است برای سال آینده در جهت تسهیل مسابقات سیاست در برگزاری نیز عوض شود.

به گفته وی اسامی داوران نیز تا به امروز اعلام نشده است تا از حواشی پیرامون مسابقات جلوگیری شود.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص بودجه مسابقات تصریح کرد: بودجه امسال برپایه ۵ تا ۷ میلیارد پیش‌بینی شده است که بخشی از این بودجه در قالب آورده‌های مشارکتی دستگاه‌ها محاسبه شده است، برخی از دستگاه‌ها در استان در این خصوص همکاری می‌کنند. جوایز نیز برای نفر اول ۴۰میلیون تومان، نفر دوم ۳۵میلیون تومان، سوم ۳۰میلیون تومان، چهارم ۲۵میلیون تومان و نفر پنجم ۲۰میلیون تومان خواهد بود.

مجیدی‌مهر در مورد پخش مسابقات و حواشی برگزاری مسابقات در استان قزوین بیان‌کرد: در طول سنوات گذشته شبکه و رادیو قرآن در این خصوص ما را یاری کردند، در این دوره هم باتوجه به دغدغه مسئولین صداوسیما از تمام ظرفیت این سازمان بهره خواهیم برد، البته یکی از اعضای ستاد اصلی برگزاری مسابقات نماینده صداوسیما است ولی این به منزله این نیست که چالش‌های فنی وجود نخواهد داشت.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد مکان برگزاری مسابقات قرآن ابراز کرد: ۹۱درصد مسابقات شهرستانی در بقاع متبرکه، تکایا و حسینه‌ها برگزار شده است و سیاست ما در سازمان این است که این مسابقات در اماکن مقدس یا مذهبی برگزار شود. البته اکر در برخی اماکن برگزار نمی‌شود به خاطر زیرساخت‌های آن مجموعه است.

وی در پایان نیز از راه‌اندازی رادیو مسابقات همزمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی خبر داد و گفت: با رایزنی‌هایی که با معاون صدا صورت گرفته قرار شد همانند سایر موج‌های رادیویی که در ایام‌های خاص همچون رادیو اربعین برای مدت کوتاهی فعالیت می‌کنند قرار شد برای توجه بیشتر مردم به این مسابقات رادیو مسابقات هم راه‌اندازی شود.

در پایان بخش این نشست از پوستر چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم رونمایی شد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا