چه خبر از آزمون حافظان قرآن کریم؟



معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم، از اعلام  نتایج آزمون مرحله اول هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین تقی پور، معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم با اعلام این خبر افزود: به همت دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، نتایج مرحله اول این آزمون زودتر از زمان بندی اعلام شده به حافظان قرآن کریم و شرکت کنندگان در این مرحله اعلام شد و این افراد می توانند با مراجعه به درگاه   و انتخاب تابعیت و وارد کردن کد ملی نتیجه آزمون را مشاهده کنند.

وی در ادامه گفت: حافظان محترمی که به نتیجه آزمون خود اعتراض دارند می توانند، تا تاریخ ۱۷ خرداد ماه و با مراجعه به درگاهی که در قسمت اعلام نتایج مشخص شده، اعتراض خود را ثبت کنند.

تقی پور خاطرنشان کرد: افراد قبول شده در این مرحله، مجاز به شرکت در مرحله دوم هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هستند که از ۱۵ لغایت ۳۱ تیرماه سال جاری به صورت شفاهی و در مراکز استان ها برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به بازبینی و ایجاد تغییراتی که در آیین نامه آزمون های حفظ تخصصی صورت پذیرفت، از جمله حذف نمره منفی و کاهش نمرات حد نصاب در برخی رشته‌ها، در صد قبولی حافظان در این دوره نسبت به سال قبل به میزان دو برابر افزایش داشته است و بر همین اساس حافظان بیشتری امسال این امکان برایشان فراهم است که بتوانند درآزمون مرحله دوم (شفاهی) شرکت نمایند. آن دسته از حافظانی که بتوانند در آزمون شفاهی حد نصابهای لازم را کسب نمایند، موفق به کسب مدارک درجات ۵ ،۴ و۳ خواهند شد. 

آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم بالاترین آزمون‌های حفظ در کشور است که توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود و شامل آزمون‌های بخش ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم و همترازی با مدارک دیپلم تا دکترا است. این مدارک با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا