چوب ترمو نما

در این مقاله میخواهیم در رابطه با چوب ترموود مطالب و موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب ترمووود یکی از مواد و املاح ساختمانی است که برای اولین بار در کشور فنلاندی به دلیل وجود جنگلانی انبوه و درختان مرتفع و سر به فلک کشیده تهیه و تولید شده.

که از خواص و ویژگیهای بسیار خواص و ارزشمندی برخورداری دارد. که بکارگیری از این محصولات در واقع هم به خود و هم به محیط اطراف شادابی و نشاط را به ارمغان می آورید.

چوب ترمووود ترموود فنلاندی از جمله مشهورترین و معتبرترین نوع ترموو در دنیا هست که دارای بیش از ۹۰ سال سابقه تولید و ارائه خدمات را دارد.

که در حقیقت اغلب مردم دنیا با محصولات آن آشنایی کامل را دارند، چرا که یکی از پرکاربردترین مواد و املاح ساختمانی در مناطق سرد سیر و باران زار مانند کشورهای اروپایی و امریکایی میباشد، و به دلیل اینکه چوب یک عایق حفاظتی بسیار خوب در حفظ و نگهداری از حرارت و گرما و سرما میباشد.

که امروز به پیشرفت در این صنعت و رشد روز افزون چوب ترموود کشورهای زیادی در راستای ساخت انواع ترموود اقدام کردن که انواع و اقسام متنوع از ترموود در بازارهای بین المللی دیده میشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چوب ترمو نما ، همین حالا با ما تماس بگیرید.

انواع چوب ترموود

ترموود انواع زیادی دارد که از مزایای بسیاری دارد و کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته که دارای جنگلات انبوه از درختان کاج و صنوبر و دیگر درختان است در تولید این محصولات فعالیت خودشان را آغاز کردند.

از اینرو انواع متنوعی از چوب ترموود در بازارهای داخلی و خارجی به چشم میخورد،

چوب ترموود فنلاندی

چوب ترمود خارجی

چوب ترمو ایرانی

از این میان یکی از بهترین آنها ترمووود فنلاندی میباشد که در ابعاد و اندازه های کاملا استاندارد و کیفیت بسیار بالا موجود میباشد.

که خواص منحصر بفرد آن به شرح ذیل میباشد:

عایق بسیار خوب برای حفاظت حرارت در حفظ گرما و سرما

سبک بودن چوب ترموود

حجم و وزن کم ترموود

کاربرد و کارایی و بصرفه بودن ترموو

عایق خود در برابر آلودگی‌های صوتی

تمیز بودن هنگام کاربرد

جابجایی راحت و آسان ترمو

برخوردار بودن از زیبایی و طراوت طبیعی

مقاومت و دوام در برابر عوامل مخرب

طول عمر طولانی و تنوع در ابعاد و اندازه ها

تایل ترموود

تایل ترموود از جمله محصولات دیگر چوب ترموود میباشد که که از انواع مختلف ترموود ساخته و مورد کاربرد قرار می‌گیرد.

تایل از دو بخش مجزا تشکیل شده است.

قالبهای پلاستیکی تقویت شده

الوارهای چوب ترمووود

این تایل ها دارای انواع خواص میباشد که مانند؛

تایل ترموود ایرانی

تایل ترموود خارجی

تایل ترموود فنلاندی

و از این محصولات زیبا و با طراوت بیشتر در بخش های نمای داخلی و بیرونی مانند ذیل بکارمیرود؛

کف پوشها

دیوار پوشها

سقف پوشها

استخرها

سونا

نحوه ساخت تایل ترموود طوری است که در ابتدا مواد لازم برای این کار را تهیه کنید.

که شامل الوارهای و قالبهای پلاستیکی و همچنین  پیچ های گالوانیزه و پیچ های سرمته ای گالوانیزه میباشد.

در مرحله اول  الوارها را به اندازه معینی برش کنید، و آنها را بعد از برش حتما رنگ آمیزی کنید که این امر باعث تقویت بیشتر الوار های تایل میشود

و در مرحله بعد الوارهای ترموود را بعد از خشک شدن رنگ روی قالبهای پلاستیکی قرار دهید و توسط پیچ های گالوانیزه به سطح قالبها محکم بندی کنید.

و در نهایت تا به اینجا موفق به ساخت تایل شدید اما برای نص و اجرای تایل آنها را در محوطه های مد نظر چیدمان کنید و توسط پیچ های سرمته ای آن را به سطح کا که اغلب سیمان و بتن میباشد نصب نمایید.

اما نکته مهم؛ اینکه جهت طراحی تایل در محوطه های داخلی و بیرونی میتوانید از چمن های مصنوعی و سنگ های ترئینی جهت زیبا سازی هر چه بهتر طراحتان استفاده کنید.

و از خواص ارزنده تایل این است که بعد از اتمام کامل کار این قابلیت را دارد که از جایی به جای دیگر انتقال یابد.

و جهت اجرا و نصب تایل ترموود و همینطور چوب ترمووود نیازمند به انواع پیچ ها و کلیپس ها میباشد.

و از این پیچها و کلیپس ها در مورد خواصی استفاده میشود.

نحوه کاربرد یراق آلات در نصب چوب ترموود

جهت نصب و جرای انواع ترموود به کلیپس و پیچ های مخصوص نیاز دارد.

کلیپس خرچنگی

کلیپس T  فلزی ترموود

کلیپس T  پلاستیکی ترموود

کلیپس U  فلزی سیاه رنگ کوره ای

کلیپس L  فلزی ترموود گالوانیزه شده

این کلیپس ها هر یک از وظایف برخوردار میباشد که در محوطه ها و محیط های خواصی مورد استفاده قرار می‌گیرد برای مثال از کلیپس T فلزی گالوانیزه شده جهت ایجاد یک فاصله و یک فضای باز در ترموود بکار می‌رود.

تا توسط این فضای باز ایجاد شده ترموود هنگام سرمای و گرمای هوا هر گاه دچار انقباض و انبساط شده این فاصله های ایجاد شده ترموود را از خطر شکستگی و لب به لب شدن ترموو ها به یکدیگر ایمن میسازد.

ابعاد این کلیپس ها ۱/۵ الی ۲ میلی میباشد، که انواع آن نیز مانند کلیپس فلزی سفید آهنی، کلیپس گالوانیزه شده، کلیپس سیاه رنگ کوره ای میباشد.

کلیپس ترموود T در محیط های خشک و هوای گرم و سرد بکار می‌رود و آلیاژ آن طوری ساخته و طراحی شده که در هر نوع شرایطی مقاومت خود را حفظ می‌کند.

همینطور از نوع کلیپس T پلاستیکی آن که خواص مشابه آن را دارد در مواردی استفاده میشود که در شرایط رطوبت زیاد و نم قرار داشته باشد، چرا که نم و رطوبت روی پلاستیک اثر مضری نخواهد داشت، و قادر خواهد بود تا مدت زمان طولانی را بدون تخریب و فرسایش سپری کند.

جهت کسب اطلاع بیشتر در ارتباط چوب ترموود ( خرید رنگ ترمووود، چوب ترمود، ترمووود ایرانی، ترموود فنلاندی، ترمووود ، اجرا و نصب چوب ترمو ) همین اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

تماس با موگو وود : ۰۹۱۲۲۰۷۴۳۵۲ | ۲۶۸۵۷۳۶۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا