چین به دنبال استعدادهای برتر جهانی است



آزمایشگاه اکتشاف فضای عمیق چین(DSEL) روز گذشته اعلام کرد که از استعدادهای برتر جهانی دعوت می‌کند تا برای «برنامه استعدادهای جوان برجسته در خارج از کشور»(Overseas Outstanding Young Talents Program) در سال ۲۰۲۳ به منظور توسعه اکتشافات در اعماق فضا درخواست دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از چاینادیلی، به گفته آزمایشگاه اکتشاف فضای عمیق چین، این برنامه که توسط بنیاد ملی علوم طبیعی چین تامین می‌شود، با هدف جذب دانش پژوهان جوان برجسته از خارج از کشور که در حوزه علوم طبیعی، مهندسی و فناوری به دستاوردهای مهمی دست یافته‌اند، ایجاد شده است تا به چین بیایند و در آنجا کار کند.

از متقاضیان دعوت شده است تا در تحقیقات در زمینه علوم و فناوری هوافضا، علوم و فناوری فضایی، علوم سیاره‌ای، فیزیک، نجوم، علوم و فناوری هسته‌ای، زیست شناسی، شیمی و علم مواد، اطلاعات و فناوری الکترونیک، مهندسی مکانیک، هوش مصنوعی و دیگر حوزه‌های مربوط به اکتشاف در اعماق فضا شرکت کنند.

آزمایشگاه اکتشاف فضای اعماق چین که توسط اداره ملی فضایی چین در استان آنهویی و دانشگاه علم و فناوری چین تأسیس شده است، مقر آن در هیفی، پایتخت آنهویی است و شعبه‌ای در پکن دارد. از زمان تأسیس، این آزمایشگاه، تحقیقات علمی و فناوری را با تمرکز بر پروژه‌های بزرگ ملی در حوزه اکتشاف در اعماق فضا انجام داده است.

هدف آزمایشگاه اکتشاف فضای عمیق چین، ترویج توسعه طولانی مدت اکتشافات در حوزه اعماق فضا در مورد ماه، سیارات، سیارک‌ها و لبه منظومه شمسی است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا