ژاله صامتی، پژمان بازغی و مصطفی زمانی فقط نامزد بودند!


سومین روز جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم‌هایی همراه است که بازیگران اصلی آن در دوره‌های قبلی نامزد دریافت جایزه شده‌اند اما هیچگاه موفق به کسب آن نشدند.

به گزارش ایسنا، جمعه ۱۴ بهمن‌ماه قرار است در سینمای رسانه، تازه‌ترین فیلم کیومرث پوراحمد به همراه اولین ساخته یک کارگردان تئاتر و جدیدترین اثر هادی مقدم دوست برای اهالی رسانه در پردیس سینمایی ملت اکران شود.

در فیلم جنایی «پرونده باز است» پوراحمد که همین چند ماه قبل فیلمبرداری آن به پایان رسید، پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، حسین پاکدل، شادی مختاری، علی باقری، سام قریبیان، مه لقا باقری و جواد طوسی بخشی از گروه بازیگران هستند که در بین آن‌ها بازغی در بیست‌ودومین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «دوئل» احمدرضا درویش نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد بود اما سیمرغ بلورین به بهرام رادان برای فیلم «شمعی در باد» رسید.

علی باقری هم که در این جشنواره با دومین فیلمش حضور دارد، با وجود نقش‌آفرینی‌های مختلف تاکنون جایزه‌ای از فجر نگرفته است.

دومین فیلم سینمای رسانه در روز جمعه، یکی از فیلم اولی‌های این دوره از جشنواره است که لیلی عاج آن را کارگردانی کرده است. عاج سال قبل نمایشی به نام «بابا آدم» را روی صحنه برد و امسال اولین فیلم سینمایی خود را با مضمون همان نمایش یعنی گروهک منافقین جلوی دوربین برده است. در این فیلم بازیگرانی همچون ژاله صامتی، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی و شهروز آقاپور حضور دارند ولی چهره شاخص و بازیگر اصلی فیلم ژاله صامتی است. او تا کنون دوبار یعنی در دوره‌های سی‌وچهارم و سی‌وهفتم جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه شده بود.

صامتی در سال ۱۳۹۴ برای فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد و سال ۹۷ هم به خاطر «درخونگاه» نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن بود اما در هر دو بار دستش از این جایزه کوتاه ماند.

اما فیلم سوم امروز سینمای رسانه در پردیس ملت جدیدترین ساخته هادی مقدم‌دوست است که نقش اصلی آن را مصطفی زمانی بازی می‌کند.

در این ملودرام عاشقانه که در ادامه سینمای اخلاقی مقدم‌دوست گنجانده می‌شود، هدی زین‌العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی و شهروز ابراهیمی هم نقش ایفا کرده‌اند.

در بین گروه بازیگران، مصطفی زمانی یک بار برای فیلم «یک عاشقانه ساده» به کارگردانی سامان مقدم در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد شده بود اما او هم موفق به گرفتن آن نشده است.

بیشتر بخوانید: 

رقابت بازیگران سیمرغ‌دار در روز دوم جشنواره فجر

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا