کابینه نتانیاهو روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را تسریع می‌بخشد



یک کارشناس مسائل منطقه با بیان این که کابینه جدید نتانیاهو هم اعتماد داخلی و هم حمایت بین المللی را از دست می دهد، گفت: نتانیاهو به دلیل ناکامی های گذشته این بار نیز شکست می خورد و شاهد مهاجرت معکوس صهیونیست ها از اراضی اشغالی به خارج خواهیم بود که خود روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را تسریع می‌بخشد.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از تشکیل کابینه جدید نتانیاهو و تاثیر این تحولات بر اراضی اشغالی گفت: در واقع کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو با ورود شخصیت های افراطی صهیونیستی دینی که برخی از آن ها اعتقاد دارند مردم فلسطین را باید از سرزمین های اشغالی اخراج کرد؛ این کابینه دوام نخواهد آورد و فروپاشی رژیم صهیونیستی را تسریع می بخشد.

وی تصریح کرد: شخص نتانیاهو در طول سال های اخیر چندین دوره نخست وزیر بوده و پرونده فساد و ناکامی های نظامی و امنیتی در طول سال های گذشته نتانیاهو متوجه اسرائیل است، بنابراین کابینه ای که تشکیل شده یک کابینه کاملا جنگی و پر چالش است.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: به همین دلیل از روزهای گذشته پس از رای اعتماد کنست به کابینه نتانیاهو، شاهد برگزاری رزمایش همه جانبه از سوی جنبش های مبارز فلسطینی در غزه بودیم که نشان می دهد برای جنگ احتمالی در آینده آماده می شوند، برای نخستین بار است که چنین رزمایشی صورت می گیرد.

هانی زاده با تاکید بر این که چنین کابینه ای هم اعتماد داخلی و هم حمایت بین المللی را از دست می دهد، گفت: حتی اتحادیه اروپا نسبت به شکل گیری کابینه افراطی ابراز نگرانی کرده و این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک درگیری همه جانبه در اراضی اشغالی صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به توانمندی رزمندگان فلسطینی، همچنین برد موشک های بالستیک حماس و شکل گیری یک جنگ سایبری علیه اسرائیل و… همگی نشان می دهد که اسرائیل در حال ورود به چالش جدید و درگیری داخلی خواهد شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین اظهار کرد: در حقیقت نتانیاهو به دلیل ناکامی های گذشته این بار نیز شکست می خورد و شاهد مهاجرت معکوس صهیونیست ها از اراضی اشغالی به خارج خواهیم بود که خود روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را تسریع می بخشد.

هانی زاده خاطرنشان کرد: هر اندازه چهره افراطی و خشن در کابینه نتانیاهو باشد به ضرر اسرائیل است به ویژه این که مردم مسلمان منطقه حمایت بیشتری از فلسطینیان خواهند داشت.

وی در پایان گفت: برآیند گزارش ها نشان می دهد که این کابینه جدید نتانیاهو پر چالش است و با کشورهای عرب مشکل دارد به ویژه کشورهایی که با رژیم صهیونیستی روابط عادی سازی را برقرار کردند زیرا ملت های عرب بر نمی تابند که یک کابینه افراطی بخواهد از ابزارهای خشونت آمیز استفاده کند.
انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا