کارشناسان رسمی دادگستری، بازوی توانمند دستگاه قضایی هستند



وزیر دادگستری صبح امروز میزبان اعضای شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری بود.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت دادگستری، رحیمی در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه مهم کارشناسان رسمی، گفت: کارشناسان رسمی دادگستری بازوی توانمند دستگاه قضایی هستند و احقاق حق و عدالت در صدور آرای قضایی مستلزم نظرات تخصصی کارشناسان رسمی است.

رحیمی، صلاحیت، تخصص و ایمان را از جمله خصوصیات لازم برای احراز جایگاه کارشناس رسمی برشمرد و گفت: موضوع استقلال نظر از مهمترین خصایص و الزامات فعالیت در حوزه کارشناسان رسمی دادگستری است.

وزیر دادگستری گفت: در خصوص روند انتخاب کارشناس برای پرونده های قضایی، بهترین روش استفاده از سامانه های تخصصی است تا از هرگونه شبهه و مسایل حاشیه ای پیشگیری شود.

رحیمی نتیجه فعالیت کارشناسان رسمی را اجرای عدالت در جامعه عنوان کرد و گفت: جایگاه شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری در جذب، آموزش و نظارت بر فعالیت کارشناسان رسمی بسیار مهم و ارزشمند است و بر این اساس وزارت دادگستری با توجه به جایگاه قانونی آن، آماده پیگیری مسایل و مشکلات ذیربط و اصلاح آیین نامه های موجود است.

در ابتدای این گزارش، دادخواه رییس شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری گزارشی از وضعیت فعلی شورا، فعالیتهای انجام شده و مسایل و مشکلات موجود ارایه و در ادامه اعضای شورای عالی نظرات، دیدگاه ها و مسایل مد نظر خود را بیان کردند.

 

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا