کانال ونیز سبز شد – ایسنا


پلیس ونیز در حال بررسی منبع مایع سبز فسفری است که روز یکشنبه در کانال بزرگ شهر ونیز ظاهر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «لوکا زایا» ـ رییس منطقه ونتو ـ در توییتی نوشت که «این رنگ برای نخستین‌بار توسط مردم محلی مشاهده شده و بخشدار جلسه‌ای فوری با پلیس برای بررسی منشاء مایع سبزرنگ تشکیل داده است.»

سرویس آتش‌نشانی ایتالیا نیز اعلام کرد که به آژانس منطقه‌ای حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند تا نمونه‌هایی را برای آزمایش بگیرد. این در حالی است که بسیاری این اقدام  را به معترضان تغییرات آب و هوایی نسبت داده‌اند.

روزنامه محلی «La Nuova Venezia» گزارش داده است که پلیس در حال بررسی دخالت اعتراضی از سوی فعالان آب و هوا در ایجاد این رنگ سبز در کانال اصلی شهر ونیز است.

کانال ونیز سبز شد

این نخستین بار نیست که کانال ونیز سبز می‌شود؛ در سال ۱۹۶۸، «نیکلاس گارسیا اوریبورو» ـ هنرمند آرژانتینی ـ در سی‌وچهارمین دوسالانه هنری ونیز، آب‌ها را با رنگ‌های فلورسنت به رنگ سبز درآورد تا آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهد.

شهر توریستی ونیز سالانه میزبان بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از سراسر جهان است و طبق اعلام پیشین، برای جلوگیری از ورود بیش از حد گردشگران به این منطقه قرار است از تابستان امسال گردشگران با پرداخت هزینه ورودی و رزرو اقامتگاه، وارد این منطقه توریستی شوند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا