کاهش زاد و ولد در کشورهای اروپایی در دوران کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، موج چهارم کرونا در بسیاری کشورهای اروپایی با وجود سرعت بالای کمپین واکسیناسیون خود را نشان می دهد و منجر به بازگشت مجدد محدودیت ها شده است.

70 درصد بزرگسالان در اروپا واکسینه شده‌اند

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که اتحادیه اروپا در مبارزه با ویروس کرونا به یکی از اهداف مهم خود دست پیدا کرده است. بر اساس اطلاعات “اورزو لا فون در لاین”، رئیس کمییسیون اروپایی در حال حاضر حدود 70 درصد بزرگسالان در این اتحادیه کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند که تعداد آن ها بیش از 250 میلیون نفر است. به این ترتیب اروپا از نظر نرخ واکسیناسیون از ایالات متحده آمریکا هم پیشی گرفته است.

کاهش نرخ مبتلایان جدید در آلمان برای اولین بار از اوایل جولای

نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در آلمان برای اولین بار از اوایل جولای روند کاهشی پیدا کرده و بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان به 75.8 رسید. انستیتو رابرت کخ آلمان روز سه شنبه از ابتلای 5750 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت در این کشور خبر داد. در این مدت حدود 60 شهروند آلمانی دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در آلمان بیش از 60 درصد شهروندان این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند و حدود 65.1 درصد شهروندان هم حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

تشدید قواعد سفر اروپا برای مسافران از آمریکا و رژیم صهیونیستی

اتحادیه اروپا هم مجددا قواعد سفر سختگیرانه تری را برای مسافران از کشورهای آمریکا و رژیم صهیونیستی اعمال می کند.

بر اساس اطلاعات شورای اروپایی در مجموع 6 کشور از روز دوشنبه از لیست کشورهای ثالث امن کرونای اروپا خط خوردند. دلیل این امر نرخ بالای مبتلایان جدید به کرونا در این کشورها اعلام شده است. در کنار آمریکا و اسرائیل، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، کوزوو و لبنان هم در لیست این کشورهای اروپا قرار گرفته‌اند.

هشدار آلمان درباره ظهور سویه جدید کرونا در آفریقا

تیمی از متخصصان ژنتیک به سرپرستی “پنی مور”، ویروس شناسِ “انستیتو ملی بیماری‌های واگیردار در آفریقای جنوبی” از پیدایش سویه جدید نگران کننده‌ای از ویروس کرونای عامل کووید 19 که دارای بسیاری از ویژگی های مشابه با سایر گونه ها از جمله آلفا، بتا و گاماست، خبر دادند.

به گفته آنها، سویه جدید که فعلا “C.1.2” نام گرفته است در سراسر آفریقای جنوبی و همچنین هفت کشور دیگر در قاره های آفریقا، آسیا و اقیانوسیه ظاهر شده است.

هرچند آنها هنوز مطمئن نیستند که این جهش ها باعث خطرناک تر شدن این سویه شده باشد اما این جهش، تغییراتی را ایجاد می کند که باعث افزایش قابلیت انتقال ویروس و کاهش سیستم ایمنی بدن در برابر این ویروس شده است.

محققان افزودند: جهش های بیشتر لزوماً سویه ها را خطرناک تر نمی کنند و برخی جهش ها می توانند ویروس را تضعیف کنند و اثرات مخرب سویه دیگر را از بین ببرند.

این متخصصان در گزارشی اعلام کردند: ما در حال ارزیابی تأثیر این سویه ویروس کرونا بر خنثی سازی آنتی بادی موجود در بدن در اثر ابتلا یا واکسیناسیون علیه سارس کووید 2، ویروس عامل کووید 19 در آفریقای جنوبی هستیم.

آنها افزودند: این نوع در موج سوم شیوع کووید 19 در آفریقای جنوبی از مه 2021 به بعد شناسایی شده است و در هفت کشور دیگر در قاره های اروپا، آسیا، آفریقا و اقیانوسیه نیز شناسایی شده است با این حال خیلی زود است که این گونه جدید به عنوان سویه مورد توجه سازمان جهانی بهداشت تعیین شود و بنابراین هنوز نام یونانی برای آن تعیین نشده است.

ماریا ون کرخوو، سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت در حوزه کووید 19 نیز در این رابطه گفت: تعداد بسیار کمی از افراد مبتلا به کروناویروس در جهان مبتلا به سویه C.1.2 هستند.

او در اکانت توئیتر خود گفت: تا به امروز حدود 100 مورد از ابتلا به C.1.2 در سطح جهان گزارش شده که اولین گزارش ها از 21 مه سال جاری (2021) در آفریقای جنوبی بوده است و تا کنون هنوز سویه دلتا، سویه غالب در جهان است.

مواردی از این سویه کرونا در چین، ، نیوزلند و انگلیس هم شناسایی شده است.

“کارل لایترباخ”، از مشاوران دولت آلمان و کارشناس بهداشت حزب سوسیال دموکرات هم با نگاهی به این سویه جدید کرونا از نوع بالقوه بسیار خطرناک کرونا سخن گفته و در عین حال گفته اینکه این سویه جدید خطرناک تر از دلتا است یا نه هنوز مشخص نیست. وی تاکید کرد ظهور این سویه جدید در آفریقا نشان می دهد که باید به این منطقه واکسن بدهیم.

“اولاف شولتز”، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات که بیشترین شانس پیروزی در انتخابات صدر اعظمی آلمان در سال جاری را دارد در سخنانی اعلام کرد که بعد از زمستان آلمان در شرایط جدیدی قرار خواهد گرفت. وی در عین حال طرح واکسیناسیون اجباری را رد کرده و گفت: ما به قرنطینه مجددی نیاز نخواهیم داشت و در مدارس باید امکان برگزاری کلاس های حضوری فراهم شود.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا انتظار زمستانی سخت و سرد را دارد

شرکت هواپیمایی “لوفت هانزای” آلمان با توجه به وقوع موج احتمالی چهارم کرونا انتظار دارد که تجارت در زمستان دوباره با مشکل روبرو شود اما با این حال با اطمینان به آینده می نگرد.

رئیس این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که جامعه پروازی، خود را برای یک زمستان سرد و طولانی آماده می کند. وی در عین حال درباره آینده ابراز خوش بینی کرد.

سوئیس، آذربایجان و استونی در لیست خطرناکترین کشورهای کرونایی در آمریکا

آژانس حفاظت از اپیدمی در آمریکا هم به دلیل افزایش شمار مبتلایان جدید هشدار سفر به سوئیس ، آذربایجان و استونی را صادر کرده و این کشورها به سطح چهار و بسیار بالای مناطق خطر کرونایی در آمریکا ارتقاء پیدا کرده‌اند.

کاهش نرخ زاد و ولد نوزادان در برخی کشورهای اروپایی

نتایج یک ارزیابی نشان می دهد که در برخی کشورها در جریان پاندمی نرخ زاد و ولد نوزادان کاهش چشمگیری داشته است. این مسئله از جمله برای ایتالیا، مجارستان و اسپانیا اعتبار دارد. این نتیجه ارزیابی محققان در مجله تخصصی آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا است.

بر این اساس نرخ تولد در ایتالیا حدود 9.1 درصد، در مجارستان حدود 8.5 درصد در اسپانیا حدود 8.4 درصد و در پرتغال حدود 6.6 درصد کاهش پیدا کرده است. در کشورهایی مانند آلمان، نروژ ، سوئد و سوئیس هم نرخ زاد و ولد ثابت و یا حتی کمی افزایش پیدا کرده است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 3,795 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 98 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم طی 24 ساعت 26,476 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 48 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم طی 24 ساعت 4,257 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 53 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم طی 24 ساعت 5,163 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 48 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 6,746,283 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 114,308 هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 6,757,650 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 132,485 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,534,499 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 129,146 هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,847,298 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 84,146 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,947,016 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 92,671 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا