کتاب جامع شهدای دانشگاه دانشگاه شهید چمران اهواز رونمایی شد



ایسنا/خوزستان با حضور معاون وزیر علوم، کتاب جامع شهدای دانشگاه شهید چمران اهواز با عنوان «شاهدان ملکوت» رونمایی شد.

آیین رونمایی از این کتاب امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن‌ماه هم‌زمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر با حضور دکتر داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور و دکتر سیدفردین تقی‌زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تالار اجتماعات شهید مطهری دانشکده علوم برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این آیین در نخستین روز از هفتاد ‌و یکمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی کشور برگزار شد که با حضور دکتر محمد‎علی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همراه بود.

کتاب «شاهدان ملکوت» به منظور معرفی شهدای دانشگاه شهید چمران اهواز و به همت دکتر عابدین دهنوری مدیر دفتر شاهد و ایثارگر این دانشگاه گردآوری و تالیف شده است.

در کتاب «شاهدان ملکوت» علاوه بر رفع اشکال کتاب پیشین، معرفی زندگی‌نامه شهدای دانشگاه شهید چمران اهواز، زندگی‌نامه ۶۲ شهید که اطلاعاتی از آنان موجود نبود جمع‌آوری شده است و اطلاعات ۲۰ شهید کارمند و سه شهید هیات‌علمی نیز به این کتاب افزوده شده است.

بنا بر اعلام دانشگاه شهید چمران اهواز، تعداد شهدای دانشگاه از ۴۵ شهید در کتاب «شاهدان ملکوت» به ۱۰۷ شهید در «کتاب جامع شهدای دانشگاه» افزایش یافته است که بسیار ارزشمند و قابل توجه است. از این تعداد ۸۴ شهید دانشجو، ۲۰ شهید کارمند و تعداد سه شهید استاد هستند. این کتاب شامل سه فصل «شهدای دانشجو»، «شهدای کارمند» و «شهدای استاد» است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا