کتاب «هم‌پای ستاره‌ها» در یاسوج رونمایی شد


ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد کتاب «هم‌پای ستاره‌ها» روایتگر خاطرات سردار «سید امرالله یزدان‌بخش» از عملیات «فتح‌المبین» با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در یاسوج رونمایی شد.

مراسم رونمایی از کتاب «هم‌پای ستاره‌ها» امروز با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد و جمعی دیگر از مسئولان استانی و پیشکسوتان دفاع مقدس و با حضور اقشار مختلف مردم در سالن کنگره شهدای این استان برگزار شد.

کتاب «هم‌پای ستاره‌ها» روایتگر خاطرات سردار «سید امرالله یزدان‌بخش» از رزمندگان دوران دفاع مقدس از عملیات «فتح‌المبین» است که با حمایت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسیده است. این کتاب در ۲۸۸ صفحه به قلم «سیدفتحعلی بزرگمهرنژاد» و مرحومه «سیده‌طاهره بزرگمهرنژاد» به رشته تحریر درآمده و توسط نشر «شاهد» چاپ و به بازار نشر عرضه شده است.

«سیدجواد هاشمی‌مهر» معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با اشاره به اینکه در آستانه سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر هستیم، گفت: سوم خرداد روزی به‌یادماندنی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس و روزی پرافتخار برای فرزندان عزیز ایران زمین بود که با کمترین تجهیزات و با دست خالی در مقابل همه استکبار ایستادند و خرمشهر قهرمان را آزاد کردند و این روز و حماسه‌آفرینی فرزندان ما آنچنان برای امام خمینی (ره) اهمیت داشت که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی افزود: امروز دشمن، فرهنگ ما را مورد تهاجم قرار داده است و به‌ویژه در فضای مجازی زمینه برای ایجاد آسیب‌های اجتماعی فراهم شده و لازم است برای مقابله با این تهاجم، فرهنگ ناب دفاع مقدس را بیش از پیش به نسل جوان انتقال دهیم.

هاشمی مهر اظهارکرد: رزمندگان عرصه جهاد و شهادت و نویسندگان باید پای کار بیایند و اجازه ندهیم آن همه حماسه‌آفرینی‌ها و دلاورمردی‌ها فراموش شود.

هاشمی‌مهر عنوان کرد: امروز در عرصه‌های مختلف پیروزی‌ها و افتخارات زیادی نصیب ایران اسلامی می‌شود که همه مرهون حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان تصریح کرد: امروز نیازمند نگارش خاطرات رزمندگان و همسران، مادران و فرزندان شهدا هستیم تا خاطرات و حماسه‌آفرینی‌های هشت سال دفاع مقدس را به نسل جدید انتقال دهیم و باید کتاب‌های فاخری در این زمینه تولید شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: علاوه بر این، باید آسیب‌شناسی شود که کتب تولید شده در حوزه دفاع مقدس اغراق‌آمیز نباشند و منطبق بر واقعیات باشند زیرا نسل امروز نسل روشنی است و می‌تواند درک کنند که آنچه نوشته شده چه میزان با واقعیت‌ها منطبق است.

هاشمی‌مهر بیان کرد: مسئولان هم باید کمک کنند و نباید اجازه دهیم فرهنگ ایثار و شهادت به فراموشی سپرده شود و حفظ این فرهنگ نیاز به همکاری رزمندگان دفاع مقدس و قلم زیبای نویسندگان دارد که کتاب‌های ارزشمند دیگری تولید شود.

کتاب «هم‌پای ستاره‌ها» در یاسوج رونمایی شد

«رضا پارسیان‌نژاد» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم با تقدیر از نویسندگان کتاب، گفت: «سیدفتحعلی بزرگمهرنژاد» در ثبت و ضبط و گردآوری خاطرات دوران دفاع مقدس در کشور یکه‌تاز بوده که این کار در تداوم جهاد سخت بسیار ارزشمند است.

وی افزود: برای ثبت و ضبط خاطرات و حماسه‌های دوران دفاع مقدس نیاز به مشارکت و همکاری همه فرماندهان و رزمندگان داریم که سال‌ها حماسه آفریدند و امروز وظیفه ما این است که آن خاطرات و حماسه‌آفرینی‌ها را به نحو شایسته ثبت و ضبط کرده و به نسل جوان و نسل‌های آینده انتقال دهند.

پارسیان نژاد رزمندگان دوران دفاع مقدس را سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی استان دانست و اظهار کرد: ما وظیفه داریم آثار و حماسه‌های این عزیزان را ثبت و ضبط کنیم و با تولید آثار هنری متعدد در قالب نمایشنامه و فیلم این حماسه‌ها را ماندگار کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نقش هنر در اعتلای فرهنگ یک جامعه را حائز اهمیت دانست و ابراز داشت: جامعه ما نیاز به معرفی الگو دارد، در استان‌های دیگر از نام شهدای این استان به عنوان قهرمانان خود الگوپردازی می‌کنند که این امر وظیفه ما را در معرفی شهدا سنگین‌تر می‌کند.

پارسیان نژاد با بیان اینکه در آستانه سالروز حماسه سوم خرداد هستیم، خاطرنشان کرد: ۴۲ نفر از فرزندان این استان در عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیدند که به همین مناسبت یادواره‌ای برای شهدای این عملیات در بنیاد شهید برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی برگزاری همایش پیاده‌روی و تجلیل از خانواده‌های شهدای ارتش را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در مناسبت‌های پیش‌رو عنوان کرد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا