کره جنوبی و آمریکا رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کنند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، «یون سوک‌یول»، رئیس‌جمهور کره جنوبی اعلام کرد سئول در حال تدارک رزمایش هسته‌ای مشترک با آمریکاست.

رئیس‌جمهور کره جنوبی در این‌باره در گفت‌وگو با روزنامه «چوسون ایلبو» گفت: برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی، سئول برای انجام رزمایش‌های مشترک با مشارکت نیروهای هسته‌ای آمریکا، در حال گفت‌وگو با واشنگتن است.

به گفته یون سوک‌یول «ایده تأمین چتر هسته‌ای یا بازدارندگی گسترده آمریکا برای کره جنوبی، افکار عمومی کره جنوبی را راضی نمی‌کند. مفهوم چتر و بازدارندگی هسته‌ای در گذشته، نوعی آماده‌سازی علیه اتحاد جماهیر شوروی و چین بود؛ یعنی قبل از اینکه کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای شود.»

وی در ادامه افزود: آنچه ما به آن بازدارندگی گسترده می‌نامیم این بود که آمریکا به ما می‌گفت نگران نباشید، زیرا واشنگتن مواظب همه چیز است. اما اکنون سخت است که مردم‌مان را با این توجیهات قانع کنیم. و دولت آمریکا هم تا حدی این مسائل را درک می‌کند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی دیروز نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «یون سوک‌یول»، رئیس‌جمهور گفته کره شمالی همچنان به اقدامات تحریک‌آمیز موشکی و هسته‌ای خود ادامه خواهد داد. ارتش کره جنوبی باید پاسخ دهد و آشکارا تلافی کند.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی بامداد شنبه یک موشک بالستیک را به سمت دریای شرقی شبه جزیره کره شلیک کرده است. آزمایش‌ها و پرتاب‌های موشک‌های بالستیک کره شمالی در سال ۲۰۲۲ به‌شدت افزایش یافت.

این پرتاب‌ها و آزمایش‌های موشکی پس از آن صورت گرفت که کره شمالی اخیراً هشدار داد که پاسخ‌های نظامی «سخت تری» علیه تلاش‌های آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه دنبال خواهد کرد. کره شمالی از نشست سه جانبه اخیر آمریکا، کره جنوبی و ژاپن نیز انتقاد کرده بود.

در جریان این نشست سه جانبه، رهبران هر سه کشور از آزمایش‌های تسلیحاتی اخیر کره شمالی انتقاد کردند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در این کنفرانس گفت که این سه کشور بیش از همیشه در برابر رفتار تحریک‌آمیز پیونگ‌یانگ هماهنگ و همسو هستند.

پس از این کنفرانس، پیونگ یانگ بیانیه‌ای منتشر کرد و هشدار داد که رزمایش‌های نظامی شبه جزیره کره را وارد یک مرحله غیرقابل پیش‌بینی خواهد کرد.

در سال ۲۰۲۲، کره شمالی تاکنون در کل بیش از ۳۰ آزمایش موشک بالستیک انجام داده است. مقامات پیونگ‌یانگ تأکید دارند که آزمایش‌های موشکی آنها در پاسخ به تحریکات و تنش‌هایی است که آمریکا و کره جنوبی انجام می‌دهند.

واشنگتن و سئول اخیراً رزمایش مشترکی را در نزدیکی مرزهای کره شمالی انجام دادند که در بخشی از آن ژاپن نیز حضور داشت. مقامات کره جنوبی و آمریکا در هفته‌های اخیر بارها مدعی شدند که کره شمالی برای انجام هفتمین آزمایش اتمی آماده می‌شود. کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تاکنون آزمایش اتمی انجام نداده است.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا