کشته شدن یک سرکرده القاعده و برادرش در حمله آمریکا در یمن



به گفته یک منبع محلی، یک رهبر برجسته القاعده در حمله پهپادی آمریکا در استان نفت‌خیز و مهم مأرب در شمال شرق یمن به همراه برادرش کشته شده است.

به گزارش ایسنا، این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: پهپاد آمریکایی خودرویی را که رهبر القاعده به نام حسان الحضرمی و برادرش سوار بر آن بودند و لحظه‌ای در ایستگاه سوخت در منطقه الصمده در شهرستان وادی عبیده در شهر مأرب توقف کرده بودند، هدف گرفت.

این منبع افزود: الحضرمی یکی از مهمترین کارشناسان مواد منفجره در تشکیلات القاعده محسوب می‌شود که در استان مأرب به همراه برادرش که دستیار شخصی او بود، کشته شدند.

به گفته این منبع، این عملیات هدف گیری دومین عملیات طی دو ماه گذشته است زیرا الحضرمی در ۳۰ نوامبر گذشته از حمله‌ای مشابه که محل اقامتش در منطقه حدباء آل عوشان در شهرستان وادی در شرق مأرب را هدف گرفت، جان سالم به در برد.

پیشتر پهپادهای آمریکایی عملیات هدف گیری رهبران القاعده را در این استان انجام داده‌اند که از بین آنها می‌توان به حمله هوایی اواسط دسامبر ۲۰۲۰ اشاره کرد که منجر به مرگ یک عضو القاعده شد. بعد از آن حمله مشابه دیگری به خودرویی انجام گرفت که دو عضو القاعده سوار بر آن بودند.

القاعده از هشت سال جنگ در یمن برای گسترش نفوذ خود و افزایش تحرکاتش در مناطق عربی استفاده کرده و دست به عملیاتی می‌زند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا