کشته شدن ۱۵ تروریست الشباب در سومالی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت اطلاع رسانی سومالی امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ ای اعلام کرد که ۱۵ نفر از عناصر گروهک تروریستی الشباب در عملیات نیروهای امنیتی و اطلاعاتی سومالی کشته شده‌ اند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت اطلاع رسانی سومالی در این خصوص آمده است: درگیری‌ های امروز میان تروریست‌ های الشباب با نیروهای امنیتی و اطلاعاتی سومالی در استان شابل مرکزی روی داده است.

تا کنون اطلاعات بیشتری از سوی دولت سومالی در این ارتباط رسانه‌ ای نشده است.

پیش از این نیز ارتش سومالی در جولای ۲۰۲۲ عملیات نظامی در مرکز این کشور علیه تروریست‌ های الشباب انجام داده بودند که در این عملیات نیز ۱۵۰ تروریست الشباب کشته شدند.

نخست وزیر سومالی در صد روز اول حضورش در پست نخست وزیری گفته بود که ارتش سومالی بیش از ۶۰۰ جنگجوی الشباب را کشته و ۱۲۰۰ نفر از اعضای این گروه را مجروح کرده است. وی همچنین گفت که ارتش سومالی بیش از ۶۸ منطقه را در بخش‌های جنوبی و مرکزی شاخ آفریقا از اشغال تروریس های الشباب آزاد کرده است.

سومالی سال‌ ها گرفتار ناامنی بوده است و الشباب یکی از تهدیدهای اصلی در این کشور شاخ آفریقا به شمار می‌رود. سومالی طی سال های گذشته تا کنون مرکزی برای فعالیت گروهک‌های تکفیری به ویژه گروه تروریستی الشباب است که این گروه نیز ارتباطات بسیار نزدیکی با گروهک تروریستی داعش دارد.

طی چند سال گذشته انفجارهای تروریستی متعددی از سوی گروهک تروریستی الشباب در شهرهای مختلف سومالی به ویژه در پایتخت این کشور به وقوع پیوسته است. حداقل از سال ۲۰۰۷ تا کنون، عملیات‌های تروریستی الشباب جان هزاران نفر را در سومالی گرفته است.

سازمان ملل نیز درباره بی ثباتی فزاینده در سومالی هشدار داده و گزارش‌های دوره‌ای خود درباره این کشور در سال جاری را به جزئیات حملات الشباب و گروه‌های طرفدار داعش اختصاص داده است.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا