کمبود 100 هزار راننده کامیون چالش بزرگ زنجیره تامین فروشگاه‌های انگلیس در پسابرگزیت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه اتریشی “استاندارد” در گزارشی نوشت: انگلیس نتیجه برگزیت با کمبود حدود 100 هزار راننده کامیون مواجه شده است. زنجیره های فست فود در این کشور از مشکلات عرضه شکایت دارند.

بر اساس گزارش انجمن حمل و نقل جاده‌ای، انگلیس با کمبود 100 هزار راننده کامیون مواجه شده که دلیل مهم آن مسئله برگزیت است. بسیاری رانندگان اروپایی کشور را ترک کرده‌اند و به دلیل مراحل ویزای پیچیده و گران به دلیل عواقب برگزیت رانندگان جدید جایگزین نمی شوند.

به دلیل کمبود راننده کامیون مشکلات عرضه در فست فودهای زنجیره‌ای معروف مک دونالد، ناندو و کی اف سی هم ایجاد شده است. بسیاری قفسه های سوپرمارکت ها خالی مانده است. صنعت تدارکات خواستار اخذ ویزاهای غیر بوروکراتیک برای رانندگان اروپایی و سوبسیدهای بهتر برای آزمون رانندگی شده است.

“استیو مورلز”، رئیس زنجیره سوپرمرکت ها در انگلیس هم اخیرا از بدترین کمبودهایی که تا به حال مشاهده کرده سخن گفته است.

فروشگاه های زنجیره‌ای تسکو در انگلیس هم به خاطر در پیش بودن کریسمس درباره این شرایط و کمبودها ابراز نگرانی کرده‌اند.

چندی پیش هم نمایندگان بخش های اقتصادی در انگلیس اعلام کردند که کمبود راننده کامیون در تابستان می تواند به مشکلات تامین و خالی شدن قفسه های سوپرمارکت ها در این کشور منجر شود.

کار کردن به عنوان راننده کامیون از زمان نهایی شدن مسئله برگزیت دیگر برای غیر انگلیسی ها جذابیتی ندارد. پیامد وقوع برگزیت این کار دشوارتر از گذشته شده است و مرزها به اروپا بسته شده‌اند و موانع دیوان سالارانه بالایی وجود دارد.

انگلیس پس از 47 سال عضویت، 12 دیماه 1399 به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شد. دولت این کشور می گوید به توافقی درباره آینده همکاری‌های تجاری با اتحادیه اروپا دست یافته است. اما عملا این خروج دردسرهای زیادی را به ویژه برای انگلیس ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا