گام بایدن در راستای انتشار برخی از اسناد طبقه‌بندی شده حملات 11 سپتامبر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از یورونیوز، بسیاری از بازماندگان و خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر اخیرا از رئیس‌جمهوری ایالات متحده خواسته بودند تا در صورت عدم تجدیدنظر در طبقه‌بندی این اسناد از شرکت در مراسم بیستمین سالگرد حملات مرگبار به برج‌های دوقلوی نیویورک و پنتاگون خودداری کند.

بنا به دستور اجرایی جو بایدن وزیر دادگستری آمریکا موظف است تا طی شش ماه آینده اسنادی را که از حالت طبقه‌بندی شده خارج می‌شوند منتشر کند. تجدیدنظر در طبقه‌بندی مدارک مرتبط با حملات 11 سپتامبر یکی از وعده‌های انتخاباتی جو بایدن بود.

برخی از خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر از عربستان سعودی به اتهام «همدستی» در حملات 11 سپتامبر به دادگاه فدرال در نیویورک شکایت کرده‌اند. آنها بر این باور هستند که مقامات عربستان از برخی از ربایندگان هواپیماها در جریان حملات 11 سپتامبر به طور جدی حمایت کرده بودند. تاکنون دولت‌های مختلف آمریکا با تکیه بر جنبه محرمانه اسناد مرتبط با حملات 11 سپتامبر از انتشار آنها سر باز زده بودند.

ریاض هرگونه نقش‌آفرینی در مرگبارترین حملات تروریستی در خاک ایالات متحده را رد کرده است. اسامه بن لادن، رهبر پیشین گروه القاعده و 15 نفر از هواپیماربایان در روز 11 سپتامبر سال 2001 تبعه عربستان سعودی بودند.

رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است روز شنبه آینده همزمان با بیستمین سالگرد حمله به برج‌های دوقلوی نیویورک در مراسم یادبود قربانیان در این شهر شرکت کند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا