گلستان شناسنامه خاویار ایران است

ایسنا/گلستان معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه بخش عظیمی از بهترین خاویار دنیا در آبهای استان گلستان پرورش می یافت، گفت: به واقع می توان گفت گلستان شناسنامه خاویار ایران است.

مهندس سید حسین حسینی در حاشیه آئین تودیع و معارفه مدیر کل شیلات گلستان در گفت و گو با رسانه ها با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال نامگذاری شده است، اظهار کرد: این نامگذاری بدون تردید رسالت ها و وظایف متولیان امر به ویژه در حوزه کشاورزی و شیلات را بیشتر از گذشته کرده است.

وی با بیان اینکه شناسایی کامل ظرفیت های موجود در حوزه شیلات یکی از اولویت های ما برای تحقق بخشیدن به شعار سال است، افزود: پس از شناسایی باید برای به فعلیت رساندن این ظرفیت ها و ایجاد بهره وری همه باهم با همتی مضاعف تلاش کنیم.

رئیس سازمان شیلات ایران با تاکید بر اینکه باید در حوزه امنیت غذایی، توسعه دریامحور و اقتصاد دریا، به سمت مکانیزاسیون و دانش بنیان نمودن تولید پیش رویم، خاطرنشان کرد: امروز زمان آن رسیده که  روش های نوین را به کار بگیریم زیرا امروز در این زمینه به لطف خدا نیروهای متعهد، متخصص و محقق نیز به اندازه کافی وجود دارند.

حسینی با اشاره به اینکه شعار ما در سازمان شیلات کشور این است که آب را مصرف نمی کنیم بلکه از آن استفاده می کنیم، ادامه داد: این شعار با استفاده از تکنولوژی های نوین محقق شده و امروز معتقدیم که در هر زمان که با دانش، مدیریت را پیش ببریم یقینا موفق خواهیم بود. بنابراین باید دانش را هم تولید و هم احصاء کرد و همچنین از تجارب دیگران نیز استفاده برد.
به گزارش ایسنا مراسم تکریم و معارفه مدیر کل شیلات گلستان، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان، فرماندار شهرستان بندرترکمن، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی دیگر از مدیران ملی و استانی و جمعی از تولید کنندگان و آبزی پروران استان در محل سالن جلسات اداره کل شیلات گلستان برگزار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا