گیلان آماده راه‌اندازی مرکز پیشگیری و تشخیص سرطان پستان توسط جهاد دانشگاهی است


نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی از آمادگی این استان برای اختصاص حمایت‌های استانی جهت تسریع در راه‌اندازی مرکز پیشگیری و تشخیص سرطان پستان توسط جهاددانشگاهی در گیلان خبر داد.

به گزارش ایسنا، جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به حمایت‌های مجلس شورای اسلامی از جهاد دانشگاهی در بودجه ۱۴۰۱ گفت: در برنامه هفتم توسعه و همچنین بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور از جهاد دانشگاهی حمایت خواهیم کرد، زیرا اعتقادداریم فعالیت‌های این نهاد به سود کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: توسعه شبکه سرطان پستان در کشور اقدام مناسبی است که جهاد دانشگاهی آغاز کرده و سال گذشته نیز با حمایت مجلس شورای اسلامی و در قالب تبصره ۱۷ قانون بودجه کل کشور بودجه‌ای برای این موضوع اختصاص داده شد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در این مورد ضمن اینکه انتظار داریم سازمان برنامه‌وبودجه در خصوص تخصیص بودجه مذکور تسریع کند گفت:  آمادگی استان گیلان برای کمک بیشتر در زمینه راه‌اندازی مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان در این استان را اعلام می‌داریم. سازمان برنامه‌وبودجه استان گیلان نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده است که به‌محض شروع کار از سوی جهاد دانشگاهی، مبلغ مناسبی را جهت توسعه کار در استان اختصاص دهد.

کوچکی نژاد ادامه داد: مجوز راه‌اندازی مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان از سوی جهاد دانشگاهی گیلان اخذ شده و اکنون این استان آماده شروع کار است.

دکتر حسن مسلمی نائینی، رییس جهاد دانشگاهی نیز در این نشست مشترک با اشاره به‌ضرورت توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی گیلان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی ظرفیت‌های بسیاری در اختیار دارد که می‌توان در استان گیلان نیز از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و شاهد توسعه فعالیت‌های این نهاد انقلابی در گیلان باشیم.

وی با اشاره به جایگاه جهاد دانشگاهی و ضرورت حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین استاندار و مسئولان دولتی استان گیلان از جهاد دانشگاهی، افزود: جایگاه جهاد دانشگاهی در دانشگاه است و جهاد دانشگاهی در دل دانشگاه معنا پیدا می‌کند.

استانداران و مسئولان دستگاه‌های دولتی در استان‌ها نیز باید از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی بیشتر استفاده کنند، زیرا این نهاد انقلابی توانمندی‌های بسیاری در اختیار دارد و بسیاری از مشکلات و کارهای بر زمین‌مانده را می‌توان با کمک جهاد دانشگاهی به سرانجام رساند.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا